Senaste nytt

Eurobonus Award Planner

Verkar ha blivit lite Avianca/Life miles sökning på dykplatser när man listar för Asien. Cypern borde väl ligga i Europa kan jag tycka, Turkiet kan man väl diskutera om det är Europa eller Asien?
SAS listar både Turkiet och Cypern som Europa, men ingen av dom kommer upp om man söker resor till Europa på er karta.
Visa bifogad bild 117308
Jag antar att du är på sidan ”poängbudget”?
Det kanske är lite förvirrande, men när du söker där är det världsdelar (kontinenter) och inte eurobonuszoner du klickar i att du är intresserad av. Därför visas inte Cypern och Turkiet om du väljer Europa där.

Det kan självklart diskuteras att cypern ska vara i Europa, men jag tror att det hör till kontinenten asien.

Anledningen till att att vi valde världsdelar/kontinenter istället för zoner i ”poängbudget” är för att det man inte ska behöva veta vilka zoner som innehåller vad. Bra exempel är zonen Indien.

Men jag håller med om att det kanske blir förvirrande om man är van att tänka zoner.

Någon som har mer input kring detta med Cypern och Turkiet och hur de bör placeras när vi pratar världsdel via ”poängbudget”?
 

Samosaguas

Medlem
Kom på en till sak som skulle vara en kul funktion framöver och vara väldigt användbart för sportintresserat folk.
I USA tex skulle jag vilja kunna söka på en stad/delstat och få listat alla större sportevenemang i staden. Om man ska besöka New York tex så vore det bra att kunna se vilka matcher som pågår under tiden man är där.

NHL: New York Rangers, New York Islanders
NFL: New York Giants, New York Jets
NBA: New York Nicks, Brooklyn Nets
MLB: New York Yankees, New York Mets

Man skulle även kunna lägga till de större college sporterna i deras "högsta" ligor tex.
Intressant idé! Även fotbollsmatcher i de stora ligorna i Europa skulle kunna vara intressant. Vi får fundera vidare på detta.
 

Mr Basic

Medlem
Tackar ödmjukast! :) Blir till att förkovra sig i denna kommande veckan.

Kom på en till sak som skulle vara en kul funktion framöver och vara väldigt användbart för sportintresserat folk.
I USA tex skulle jag vilja kunna söka på en stad/delstat och få listat alla större sportevenemang i staden. Om man ska besöka New York tex så vore det bra att kunna se vilka matcher som pågår under tiden man är där.

NHL: New York Rangers, New York Islanders
NFL: New York Giants, New York Jets
NBA: New York Nicks, Brooklyn Nets
MLB: New York Yankees, New York Mets

Man skulle även kunna lägga till de större college sporterna i deras "högsta" ligor tex.
Mkt bra förslag @palmen
Att bara presentera vilka lag som finns i området hjälper nog många och skulle inte kräva ngn löpande uppdatering (förutom när en franchise flyttar).
 

Samosaguas

Medlem
Grymt bra (kunde inte låta bli :D)!
-om visum behövs eller ej?
-behövs/rekommenderas vaccin (avser då inte Covid-vaccin)?
Nu bara spottar jag ur mig förslag (som poppar upp).
Tack för feedback! Vi har funderat på visumregler men har i dagsläget landat i att bara presentera länkar till olika länders ambassader i Sverige. Plus att vi också listar Sveriges ambassader runt om i världen.
 

ekf

Medlem
Jag tycker att det ser riktigt trevligt och användbart ut! Ser framför mig hur detta kan bli till stor hjälp framförallt i spånandet efter nästa större bonusresedestination...

Två saker:
  1. Jag surfar 99% på en Ipad och jag noterade att t.ex. för att få fram poängpriset för en enkelresa så ska man hovra med musen på t&r-priset, där syns inget för mig. Nu kan jag räkna alldeles själv, men det kanske finns andra liknande begränsningar?
  2. När man klickar på ett land i kartan så visas bl.a. poängpriserna i bubblan, men om man som jag hellre visar flygplatser istället för länder i kartan så visas inget pris i bubblan. Mycket bra info i övrigt i den vyn dock. Kanske skulle gå att lägga till en rad om valutakurserna där också?
Ska testa mer när jag har tillgång till min dator igen, men som sagt.. riktigt användbart verktyg!
 
Toppen