Senaste nytt

Eurobonus Award Planner

Maja

Medlem
Är det vanligt att schemat ändras eller är det rock solid?
Rock solid är nog inget för tillfället, men generellt sett så brukar de flesta föreställningar köra på ett fast schema. Måndagar brukar det inte vara några föreställningar, med få undantag. Vad jag har lyckats identifiera nu så kommer Phantom of the Opera köra på måndagar, men ej på tisdagar, så även Six och några Off Broadway. Matinéer brukar det vara på onsdagar och lördagar vilket innebär att det är två föreställningar dessa dagar i och med kvällsföreställningarna och söndagar är det oftast en tidigare föreställning.

Denna källa har även med tiderna för respektive show, Find Broadway Show Tickets by Date | Broadway.com
 
Hej!

Nu finns en ny funktion tillgänglig som vi kallar SAS Business.
Funktionen är en karta som visar SAS alla långlinjer till USA och Asien.

Kartan innehåller även länkar för att snabbt ta sig vidare till andra sidor och sökningar, tex för att hitta bonusplatser, se seatmaps och läsa recensioner. Det finns även en poängtabell där man kan laborera med kostnader, om man inte vill använda miniräknaren.Framöver som kommer även statistik över bonusplatser (per destination) att presenteras på sidan.

Ha så kul! :)

1.PNG

2.PNG

3.PNG
 
Hej!

Nu finns en ny funktion tillgänglig som vi kallar SAS Business.
Funktionen är en karta som visar SAS alla långlinjer till USA och Asien.

Kartan innehåller även länkar för att snabbt ta sig vidare till andra sidor och sökningar, tex för att hitta bonusplatser, se seatmaps och läsa recensioner. Det finns även en poängtabell där man kan laborera med kostnader, om man inte vill använda miniräknaren.Framöver som kommer även statistik över bonusplatser (per destination) att presenteras på sidan.

Ha så kul! :)

Visa bifogad bild 118675
Visa bifogad bild 118673
Visa bifogad bild 118674

Ping @Peter G - Dags att logga in för första gången snart? ;)
 
Hej igen alla glada!

Nu är det dags att släppa en uppdatering av funktionen SAS Business.

Jag vill börja med att tacka @LSH för ett gott samarbete med export av historisk data samt tillgängliga biljetter. Hatten av för din givmildhet och välvilja att fortsätta utvecka verktyg som gynnar oss som älskar att boka poängresor. Tack!

Nyheter i funktionen: SAS Business

- Sök tillgänglighet av SAS Business/Plus/Go till USA & Asien, inkl bokningslänk.
- Se möjliga destinationer av SAS Business tillgnglighet visuellt (karta).
- Filtera resultatet efter dina preferenser, så som avreseorter, destinationer, flygplanstyp samt önskad reslängd.
OBS! - Sökresultatet begränsas inte av reslängden (min/max dagar), utan används enbart för att filtera ut möjliga destinationer.
- Se resultatet lättöverskådligt i en tabell som kan både sorteras och filtreras.
- Få hjälp med poänguträkningen, med elelr utan FlyPremium och AMEX vouchers.
- Kartan återspeglar samma data som presenteras på SAS Business award flights - Travel hacks (i samarbete)

På gång i funktionen: SAS Business
- Statistik och historisk datapunkter både per destination och rutt.

Är det något ni saknar? Ni många som använder tjänsten, men väldigt få som lämnar feedback.

Här kommer lite screenshots.

1.PNG
2.PNG
3.PNG


Have fun!
/Mattias & @Samosaguas (och @LSH såklart!)

Edit: om designen ej ser ut som på bilderna, rensa cache genom att tryucka CTRL+F5.
 

Attachments

  • 5.PNG
    5.PNG
    93,9 KB · Visningar: 189
  • 4.PNG
    4.PNG
    100,8 KB · Visningar: 180
Last edited:

Peter G

Medlem
Jag har nu tittat lite närmare på tjänsten och vilken fart den utvecklas med. Allt är state of the art, och det viktigaste, enligt mig, uppnås med bravur: ” att tillhandahålla en enkel användarvänlig tjänst som hjälper medlemmar att inspireras, söka, hitta och boka awardsäten”

Visst kan jag genom mik roll gå hardcore style och söka direkt i Amadeus med alla verktyg jag har, men det finns ingen anledning när ett sådan här fantastiskt verktyg finns! Sitter själv på amex vouchers som förfaller och kommer använda denna tjänst för att hitta nästa äventyr :).

Jag och mina kollegor på IT/Loyalty men även kollegor på kommersiella sidan är helt överens: såhär ska en tjänst fungera!

Jag har precis mailat Mattias för få hans input över apier vi kanske kan tillhandahålla från vår sida för att hjälpa till att förenkla ytterligare innovationer och funktioner på denna tjänst.

På frågan i tråden tidigare;
På SAS jobbar vi just nu inte med vår award söktjänst (frågan var om vi arbetar med en motsvarande tjänst/funktion) utan andra mycket spännande funktioner och tjänster till medlemmar jag hoppas vi kan presentera i höst lite närmare :).
En kommande ny tjänst kan nog ge inspiration till ytterligare ett meny-alternativ på denna plattform ;)

Grymt imponerad och följer med spänning denna tråd :)

Glad sommar allihop

Peter,
Tech Lead - Loyalty Solutions @ SAS
 

Samosaguas

Medlem
Jag har nu tittat lite närmare på tjänsten och vilken fart den utvecklas med. Allt är state of the art, och det viktigaste, enligt mig, uppnås med bravur: ” att tillhandahålla en enkel användarvänlig tjänst som hjälper medlemmar att inspireras, söka, hitta och boka awardsäten”

Visst kan jag genom mik roll gå hardcore style och söka direkt i Amadeus med alla verktyg jag har, men det finns ingen anledning när ett sådan här fantastiskt verktyg finns! Sitter själv på amex vouchers som förfaller och kommer använda denna tjänst för att hitta nästa äventyr :).

Jag och mina kollegor på IT/Loyalty men även kollegor på kommersiella sidan är helt överens: såhär ska en tjänst fungera!

Jag har precis mailat Mattias för få hans input över apier vi kanske kan tillhandahålla från vår sida för att hjälpa till att förenkla ytterligare innovationer och funktioner på denna tjänst.

På frågan i tråden tidigare;
På SAS jobbar vi just nu inte med vår award söktjänst (frågan var om vi arbetar med en motsvarande tjänst/funktion) utan andra mycket spännande funktioner och tjänster till medlemmar jag hoppas vi kan presentera i höst lite närmare :).
En kommande ny tjänst kan nog ge inspiration till ytterligare ett meny-alternativ på denna plattform ;)

Grymt imponerad och följer med spänning denna tråd :)

Glad sommar allihop

Peter,
Tech Lead - Loyalty Solutions @ SAS
Stort tack för alla vänliga ord! Detta ger oss massor med ny energi för att jobba vidare med sidan och göra den ännu bättre efter semestrarna.

Önskar alla en trevlig semester!
 
Jag har nu tittat lite närmare på tjänsten och vilken fart den utvecklas med. Allt är state of the art, och det viktigaste, enligt mig, uppnås med bravur: ” att tillhandahålla en enkel användarvänlig tjänst som hjälper medlemmar att inspireras, söka, hitta och boka awardsäten”

Visst kan jag genom mik roll gå hardcore style och söka direkt i Amadeus med alla verktyg jag har, men det finns ingen anledning när ett sådan här fantastiskt verktyg finns! Sitter själv på amex vouchers som förfaller och kommer använda denna tjänst för att hitta nästa äventyr :).

Jag och mina kollegor på IT/Loyalty men även kollegor på kommersiella sidan är helt överens: såhär ska en tjänst fungera!

Jag har precis mailat Mattias för få hans input över apier vi kanske kan tillhandahålla från vår sida för att hjälpa till att förenkla ytterligare innovationer och funktioner på denna tjänst.

På frågan i tråden tidigare;
På SAS jobbar vi just nu inte med vår award söktjänst (frågan var om vi arbetar med en motsvarande tjänst/funktion) utan andra mycket spännande funktioner och tjänster till medlemmar jag hoppas vi kan presentera i höst lite närmare :).
En kommande ny tjänst kan nog ge inspiration till ytterligare ett meny-alternativ på denna plattform ;)

Grymt imponerad och följer med spänning denna tråd :)

Glad sommar allihop

Peter,
Tech Lead - Loyalty Solutions @ SAS
Tack Peter, vad kul att du ser det vi ser :)
Ser fram emot att höras vidare och fortsätta med utvecklingen.
 

Samosaguas

Medlem
En sista liten uppdatering av sidan innan det blir lite semester. De stora fotbollsligorna är ju avgjorda sen länge och vi har nu uppdaterat sidan med information om de nya lagen som tagit sig upp till högsta fotbollsligan i Spanien, Italien, England, Tyskland, Frankrike och Nederländerna och tagit bort lagen som trillat ur.

På sidan redovisar vi länkar till lagens hemsidor, vilken stadium de spelar på, vilken stad/ort som laget kommer ifrån samt närbelägna flygplatser dit Star Alliance flyger (blå länkar för flygplatser i samma land och svarta för flygplatser i ett grannland).

I Spanien kan jag med glädje konstatera att det klassiska Madrid-laget Rayo Vallecano gör comeback i La Liga till hösten och för Serie A noterar jag att man numera kan kombinera en resa till Venedig med fotboll och titta på Venezia F.C.

Så här presenterar vi informationen:
Image-1.jpg
 
Toppen