Senaste nytt

Ethiopian airlines - era erfarenheter

ZZZebra

Medlem
Ethiopian är ruskigt dåliga på att renovera sina flygplan. 1-2-1 finns bara på två nylevererade 787-9 och två A350. Högst tveksam att resterande flotta renoveras.

Ethiopians A350 är alla mindre än 5 år gamla med en snittålder på 2,5 år. Vilka andra bolag renoverar och byter inredning på en flotta som i snitt är 2,5 år? 787: orna finns det ju några äldre av, men de har fortfarande en snittålder på under 5 år.

Vad är/har varit snittåldern när SAS uppgraderar kabinerna?
 

Jonas C

Medlem
Ethiopians A350 är alla mindre än 5 år gamla med en snittålder på 2,5 år. Vilka andra bolag renoverar och byter inredning på en flotta som i snitt är 2,5 år? 787:eek:rna finns det ju några äldre av, men de har fortfarande en snittålder på under 5 år.
A350 lär inte renoveras på många år, däremot så levereras alla nya A350 1-2-1 stolar. De äldsta 787-8 börjar närma sig 10 år och kabinen på dessa är riktigt sluten. Ironiskt nog så har de faktiskt renoverat sina tre kvarvarande 767-300 med fully-flat. Tog dem dock många år att göra det.
 

Matore

Medlem
Ethiopian är ruskigt dåliga på att renovera sina flygplan. 1-2-1 finns bara på två nylevererade 787-9 och två A350. Högst tveksam att resterande flotta renoveras.
Har nu bokat ARN FRA ADD CPT där sträckan mellan FRA och ADD är A350 - har alla flat där, eller några även där med angle som du nämnde på 787?
 

Jonas C

Medlem
Har nu bokat ARN FRA ADD CPT där sträckan mellan FRA och ADD är A350 - har alla flat där, eller några även där med angle som du nämnde på 787?
A350 har fully flat på alla maskiner. Har du extra tur så kan du få den nya konfigurationen med 1-2-1. Det är bara 787-8 som har angle-flat, övriga widebody i flottan (inklusive gamla 767) har fully flat.
 

Erik M

Medlem
Jag har varit helt ute ur matchen ett tag. Nån som vet hur det är med tillgången på C-klassbiljetter till Eurobonus? Sugen på att besöka Addis!
 

Erik M

Medlem
Du får nog specificera lite mer än ”besöka Addis”.
Alltså:
Som jag förstår måste man nuförtiden ringa och fråga om *A-biljetter för EB-poäng. Varken United eller annat sök är tillräckligt tillförlitligt. Men jag tänker att folk här ibland håller koll och med lite tur är det nån som råkar veta eller ha en bra gissning angående tillgången på C-biljetter med Ethiopian. Generellt alltså.

Ja jag är sugen på att besöka Addis Ababa, och eftersom min förfrågan är allmänt hållen var det skrivet mer som en kontextuell trevlighet.
 

Mr Basic

Medlem
Alltså:
Som jag förstår måste man nuförtiden ringa och fråga om *A-biljetter för EB-poäng. Varken United eller annat sök är tillräckligt tillförlitligt. Men jag tänker att folk här ibland håller koll och med lite tur är det nån som råkar veta eller ha en bra gissning angående tillgången på C-biljetter med Ethiopian. Generellt alltså.

Ja jag är sugen på att besöka Addis Ababa, och eftersom min förfrågan är allmänt hållen var det skrivet mer som en kontextuell trevlighet.
Skummat lite på Awardfares och ser ut att finnas relativt gott om awards till Addis (oftast med 1 stopp).

Edit. i business
 

mkubisztal

Medlem
Alltså:
Som jag förstår måste man nuförtiden ringa och fråga om *A-biljetter för EB-poäng. Varken United eller annat sök är tillräckligt tillförlitligt. Men jag tänker att folk här ibland håller koll och med lite tur är det nån som råkar veta eller ha en bra gissning angående tillgången på C-biljetter med Ethiopian. Generellt alltså.

Ja jag är sugen på att besöka Addis Ababa, och eftersom min förfrågan är allmänt hållen var det skrivet mer som en kontextuell trevlighet.

Jag har sökt flertalet gånger på Lifemiles, där verkar det stämma överens bra med vad som finns via Eurobonus. Har gjort några bokningar samt ombokningar under året med Ethiopian.
Tidigare under året Stockholm till Nairobi, Stockholm till Zanzibar, Stockholm till Lusaka, samt för någon vecka sedan Manila till Dubai. Hittar fortfarande bra tillgång under många datum på Lifemiles.
 

Erik M

Medlem
Tack!! Hittar också på United, väldigt långt fram i tiden vilket passar mig. Hoppas det fortsätter så, så jag kan boka 2022-höstresa innan 2021 är slut.
 
Toppen