Senaste nytt

Erfarenheter av Hiltons best rate guarantee?

Maja

Medlem
Hmm hittade lägre pris på hotels men där är det standardrum, jag bokade superior eftersom det var det billigaste hos hilton. Det fanns alltså inte standardrum hos hilton. Gäller garantin då?
Det måste vara exakt överensstämmande på alla punkter.

Vilket hotell och datum handlar det om?
 

Davvelavve

Medlem
Det måste vara exakt överensstämmande på alla punkter.

Vilket hotell och datum handlar det om?
The yucatan resort pdc 20-23 December. Det var ju dessutom generösare avbokningsregler på hotels...

Men det var ett ganska bra pris ändå. Konstigt att dom inte säljer samma rum, men kanske är meningen.
 

Berglund

Medlem
Men det var ett ganska bra pris ändå. Konstigt att dom inte säljer samma rum, men kanske är meningen.
Nej, det är inte ett dugg konstigt. Hotellen lovar i kontraktet med hotels.com att exklusivt ge hotels.com ett visst antal rum per dygn, som bara dem får lov att sälja. Hotellet har alltså sålt slut sin egen inventory medan hotels.com inte har gjort detsamma.
 
Last edited:

Protein48

Medlem
Hotell: Conrad ST James London
Antal nätter: 3
nätter i januari
Rum: Twin Superior x 2
Bokat pris/rate: Honors Semi Flex 778 GBP
Matchat pris/sida: Totalt per rum 689 GBP (Trips.com)
Nytt pris med rabatt: 388 GBP per rum

Fick två mail, först med matchning till aktuellt pris samt 25% ytterligare rabatt. Därefter nytt mail med ytterligare 25% rabatt. Enda anledningen till detta som jag kan komma på var att jag behövde skicka påminnelsemail till Hilton gällande Pricematch guarantee då jag efter en vecka inte hade hört något. De bad om ursäkt för fördröjningen och meddelade att "matchningen" hade gått igenom...två gånger. Bara att tacka och ta emot :).
 
Last edited:

RickardG

Medlem
Jag utgår från att Hilton inte accepterar en jämförelse där alternativet innebär en delbetalning, de brukar ju inte ens gå med på en matchning när det är exakt samma villkor. Är det här med deposition något som hotels.com (och andra) börjat med för att omöjliggöra BRG?

26E274D6-A672-4E09-9707-56946A96036C.jpeg
 

Maja

Medlem
Jag utgår från att Hilton inte accepterar en jämförelse där alternativet innebär en delbetalning, de brukar ju inte ens gå med på en matchning när det är exakt samma villkor. Är det här med deposition något som hotels.com (och andra) börjat med för att omöjliggöra BRG?

Visa bifogad bild 123796
Den där kommer inte gå igenom om du inte hittar en rate hos Hilton som också kräver deposit. Jag har funnit massa alternativ via Booking.com där de har avbokning kl 14:00 vilket också medför att det inte går att göra några BRG:s heller.

Leta vidare och se om du hittar någon annan rate! :)
 

RickardG

Medlem
Den där kommer inte gå igenom om du inte hittar en rate hos Hilton som också kräver deposit. Jag har funnit massa alternativ via Booking.com där de har avbokning kl 14:00 vilket också medför att det inte går att göra några BRG:s heller.

Leta vidare och se om du hittar någon annan rate! :)
Jo att de inte matchar är jag med på. Tänkte mest att det, genom min helt ovetenskapliga undersökning, verkar som att hotels.com just för Hilton-hotellen ofta har bokning med deposition, medan Hilton själva inte erbjuder något sånt alternativ. Den konspiratoriskt lagde lägger lätt ihop 1+1 här… lite som när Elgiganten och Media Markt båda har lägsta pris garanti men båda två har sett till att få ett eget artikelnummer från Electrolux så exakt samma diskmaskin kan påstås inte vara samma produkt.
 

Maja

Medlem
Jo att de inte matchar är jag med på. Tänkte mest att det, genom min helt ovetenskapliga undersökning, verkar som att hotels.com just för Hilton-hotellen ofta har bokning med deposition, medan Hilton själva inte erbjuder något sånt alternativ. Den konspiratoriskt lagde lägger lätt ihop 1+1 här… lite som när Elgiganten och Media Markt båda har lägsta pris garanti men båda två har sett till att få ett eget artikelnummer från Electrolux så exakt samma diskmaskin kan påstås inte vara samma produkt.

Förstår precis vad du menar, men det verkar inte som om den regeln gäller alla Hilton-hotell. Men visst handlar det om från allas sida att slippa prismatchningen. Precis som när Booking.com körde avbokning kl 14:00. Ett otyg för oss medvetna resenärer!

Hoppas du kan hitta någon väg runt det och någon site som har samma villkor.
 
Toppen