Senaste nytt

Erfarenheter av Hiltons best rate guarantee?

Fredde18

Medlem
Kontentan är: HUACA och/eller stå på dig. Nekande svar verkar allt som oftast bero på inkompetens hos motparten.
Bra jobbat och att du inte gav dig. Om det sedan är inkompetens som @Maja skrev ovan, eller en strategi där man först "alltid" nekar och hoppas att kunden inte är lika ihärdig och påläst som vi och därför inte går vidare i ärendet, det är ju svårt att veta.
Vi ses i the Big Apple ;), är ju där samtidigt! (Fast annat hotell. Hoppas vi, peppar peppar, knack knack i trä mm.. corona osv....)
 

RickardG

Medlem
Bra jobbat och att du inte gav dig. Om det sedan är inkompetens som @Maja skrev ovan, eller en strategi där man först "alltid" nekar och hoppas att kunden inte är lika ihärdig och påläst som vi och därför inte går vidare i ärendet, det är ju svårt att veta.
Vi ses i the Big Apple ;), är ju där samtidigt! (Fast annat hotell. Hoppas vi, peppar peppar, knack knack i trä mm.. corona osv....)
Jag har också Martinique inbokat så det är möjligt att vi hamnar på samma plats, om nu världsläget tillåter, och om ansökan om konkursskydd gör att de klarar sig.
 

RickardG

Medlem
Tackar @Senator Jag har koll på att det handlar om en rekonstruktion, men de har verkligen inte haft ett bra år. Jag har ett flertal bokningar med dem under året som de själva har avbokat för att hotellet är stängt. Så läget är rätt ansträngt för dem. Men mycket kan hända som sagt var innan jag ska iväg i januari 22. Sörjer att alla andra resor är inställd till NYC under året. Skulle ha åkt om en vecka drygt. :(
Martinique verkar vara stängt åtminstone till september, och hotellet är till salu.
Bankrupt Martinique Hotel looking for buyers - Crain's New York Business | Surong Tana
 

rsimon

Medlem
Kors i taket! Godkänt på första försöket utan käbbel! :eek:

Hotell:
Hilton Zürich Airport
Antal nätter: 2 nätter i slutet av september
Rum: Queen Hilton Guestroom
Bokat pris/rate: Honors Advance Purchase, 136 CHF/natt
Matchat pris/sida: 132 CHF/natt (Agoda.com)
Nytt pris med rabatt: 86 CHF/natt

Riktigt bra pris för Zürich! :D

Mellan claim och beslut sjönk priset, så det blev faktiskt ännu lägre pris än det jag ville matcha mot!
 

Jonas C

Medlem
Kors i taket! Godkänt på första försöket utan käbbel! :eek:

Hotell:
Hilton Zürich Airport
Antal nätter: 2 nätter i slutet av september
Rum: Queen Hilton Guestroom
Bokat pris/rate: Honors Advance Purchase, 136 CHF/natt
Matchat pris/sida: 132 CHF/natt (Agoda.com)
Nytt pris med rabatt: 86 CHF/natt

Riktigt bra pris för Zürich! :D

Mellan claim och beslut sjönk priset, så det blev faktiskt ännu lägre pris än det jag ville matcha mot!
Man får 25% rabatt utöver det lägre priset. En riktigt fin policy.
 

Davvelavve

Medlem
Hmm hittade lägre pris på hotels men där är det standardrum, jag bokade superior eftersom det var det billigaste hos hilton. Det fanns alltså inte standardrum hos hilton. Gäller garantin då?
 
Toppen