Senaste nytt

Erfarenheter av Hiltons best rate guarantee?

rsimon

Medlem
Har aldrig tidigare bokat "Non-Refundable", men det låter ju bra att de kör en återbetalning direkt till mitt kort. Förstår det som att personer tidigare i tråden fått checkar/vouchers som varit svåra att lösa in osv. Har någon erfarenhet kring hur dessa återbetalningar sker? Går det automatiskt eller måste man påpeka själv när man checkar ut?

På Hilton Berlin hade de inte ändrat raten trots att Hilton meddelat i svaret till mig om garantin att de skulle underrätta hotellet. Ingen ny bekräftelse med ny rate. Visade mejlet för incheckningspersonalen som ändrade rate efter ett kort samtal med manager. Pengar återbetalades till kortet efter utcheckning.

På Hilton Zürich Airport hade jag fått ny rate bekräftad, så den låg i min bokning. Vid incheckning såg personalen ut som frågetecken när de konstaterade att jag betalat in mer än vad vistelsen skulle kosta. Jag sa att jag använt mig av garantin och efter kort samtal med manager så fick personalen veta att återbetalning sker vid utcheckning.
 

Doctor-X

Medlem
På Hilton Berlin hade de inte ändrat raten trots att Hilton meddelat i svaret till mig om garantin att de skulle underrätta hotellet. Ingen ny bekräftelse med ny rate. Visade mejlet för incheckningspersonalen som ändrade rate efter ett kort samtal med manager. Pengar återbetalades till kortet efter utcheckning.

På Hilton Zürich Airport hade jag fått ny rate bekräftad, så den låg i min bokning. Vid incheckning såg personalen ut som frågetecken när de konstaterade att jag betalat in mer än vad vistelsen skulle kosta. Jag sa att jag använt mig av garantin och efter kort samtal med manager så fick personalen veta att återbetalning sker vid utcheckning.

Om jag förstår det rätt då i mail-svaret jag fått från Hilton så kan de inte ändra raten (se tidigare inlägg). Så då begär jag helt enkelt den nya raten jag fått i mailet när jag checkar in? Om de inte påtalar det själv vill säga.
 

rsimon

Medlem
Om jag förstår det rätt då i mail-svaret jag fått från Hilton så kan de inte ändra raten (se tidigare inlägg). Så då begär jag helt enkelt den nya raten jag fått i mailet när jag checkar in? Om de inte påtalar det själv vill säga.

I mitt fall var det omöjligt i fallet Berlin. Men det gick ju bättre i Zürich. Men om det var Hilton i Texas eller Zürich som justerade det vet jag inte. Någon direkt justering ekonomiskt kommer dock inte i något fall.
 

Doctor-X

Medlem
I mitt fall var det omöjligt i fallet Berlin. Men det gick ju bättre i Zürich. Men om det var Hilton i Texas eller Zürich som justerade det vet jag inte. Någon direkt justering ekonomiskt kommer dock inte i något fall.

Mailade tillbaka till Hilton och frågade vad som gäller och fick svaret:
"The hotel has been notified. Therefore, this will be processed by the hotel at the time of check-out and the monies refunded to the credit card you used for payment."

Nu finns ju bevis på mail om det skulle strula och som du skrev så kanske man får dra en sväng med managern annars bör det hela kunna lösas senare.
 

rsimon

Medlem
Fick igenom en Price Match Guarantee, även om det tog 42 timmar för dem att återkomma istället för inom de utlovade 24 timmarna...

Hotell: Hilton Vienna Plaza
Antal nätter: 3
Bokat pris/rate: Advance purchase, non refundable, 170 EUR/natt.
Matchat pris/sida: 159 EUR, Expedia
Nytt pris med rabatt: 119 EUR
 

MTheC

Medlem
Fick precis igenom en BPG-claim efter lite mail fram och tillbaka. Bokade Hilton San Francisco Financial District för 4 nätter för $1013 (flex rate). Hittade det för $906 (flex rate) på Hotels.com.

Skickade in claim om det men fick det initialt avvisat med motiveringen att man endast kan boka det pris jag hittat om man gör seperata sökningar och gör 2 bokningar på 2 nätter vardera. Mailade tillbaka och visade att så inte var fallet (med screenshot) och fick då till svar att priset ändras för vissa nätter under bokning och för BPG-claims används då högsta priset per natt för att beräkna jämförelsepriset men då jag bad om hänvisning till var i villkoren det stod så fick jag inget ytterligare svar annat än att BPG-claim var godkänt. De verkar dock ha reducerat priset mer än jag tror det skulle ha gjorts då priset jag nu fick var $612 för 4 nätter.
 

Kandinsky

Medlem
Fick precis igenom en BPG-claim efter lite mail fram och tillbaka. Bokade Hilton San Francisco Financial District för 4 nätter för $1013 (flex rate). Hittade det för $906 (flex rate) på Hotels.com.

Skickade in claim om det men fick det initialt avvisat med motiveringen att man endast kan boka det pris jag hittat om man gör seperata sökningar och gör 2 bokningar på 2 nätter vardera. Mailade tillbaka och visade att så inte var fallet (med screenshot) och fick då till svar att priset ändras för vissa nätter under bokning och för BPG-claims används då högsta priset per natt för att beräkna jämförelsepriset men då jag bad om hänvisning till var i villkoren det stod så fick jag inget ytterligare svar annat än att BPG-claim var godkänt. De verkar dock ha reducerat priset mer än jag tror det skulle ha gjorts då priset jag nu fick var $612 för 4 nätter.

Jag har också varit med om att de försöker köra fulingar. Jag hittade en super-rate via hotels.com app. När jag försökte matcha vägrade de och sa att det bara gällde rates som man kunde hitta via dator. Undrade också vart i villkoren det stod... Efter lite bollande fram och tillbaka med manager gav de med sig och matchade.
 

M@GNÜS

Medlem
De senaste 4-5 gångerna jag fått igenom min claims har de först blivit nekade en och ofta två gånger. Har fått göra detaljerade beskrivningar samt skicka skärmdumpar. Känns som de försöker fula sig hela tiden...
 

Doctor-X

Medlem
Fått igenom PMG på några bokningar framöver, tyvärr tror jag det kommer bli lite billigare med tiden om Corona-skräcken fortsätter, så blir säkert billigare att boka om här framöver. Förstår inte varför inte Hilton drar igång någon rea, borde ju vara läge nu om flygbolagen gör detsamma.

Hotell: Hilton Gdansk
Antal nätter: 3 nätter i maj
Bokat pris/rate: HONORS SEMI-FLEX 1651,47 PLN
Matchat pris/sida: 1443 PLN, Hotels.com
Nytt pris med rabatt: 1168,83 PLN

Hotell: The Bernic Hotel New York City
Antal nätter: 7 nätter i maj
Bokat pris/rate: HONORS SEMI-FLEX 2580,16 USD
Matchat pris/sida: 2406,93 USD, Booking.com
Nytt pris med rabatt: 1811,49 USD

Hotell: Martinique New York on Broadway
Antal nätter: 7 nätter i maj
Bokat pris/rate: HONORS SEMI-FLEX 2619,82 USD
Matchat pris/sida: 2446,59 USD, Booking.com
Nytt pris med rabatt: 1841,21 USD
 

Fredde18

Medlem
Efter bra tips från @Maja fick jag efter en del om och men från Hilton igenom en BRG enligt nedan. Det blev oförskämt bra!

Hotell:
Martinique New York on Broadway, Curio Collection
Antal nätter: 6 nätter, höstlovet v.44 2021
Bokat pris/rate: HONORS Discount 2077 USD
Matchat pris/sida: 1723 USD sv.Hotels.com (20% kampanj)
Nytt pris med rabatt: 1298 USD

Nu får vi hålla tummarna att det går att resa då..
 
Toppen