Senaste nytt

Erfarenhet av Sixt Miami

Bridgeman

Medlem
Är det någon som har erfarenheter av SIxt i Florida, Miami eller Fort Myers?
Vad har ni då för erfarenheter av det bolaget?

Mvh
Bridgeman
 

matado

Medlem
Hämtade och lämnade bil på Sixt Miami airport i febrauri.
Bara bra. Snabb och smidig återlämning.
Glöm inte att prio hämtning desken är nere i garaget där bilarna står, inte i terminalen där de vanliga Sixt deskarna är.
 
Positivt intryck på Miami international airport. Uppgradering om du har status. Bra bilar.

Har också hyrt på en mindre station på South Beach. Fick köa länge trots enbart 3 personer före samt blev dessutom nedgraderad.
 

Berglund

Medlem
Det är värt att ta en Uber/Lyft ut till Miami International Airport (MIA) för att hyra bil. Kostar ca $20 USD från Miami South Beach men utbudet av bilar på flygplatsen är gigantiskt. Med statusmedlemskap kan du närmast välja och vraka bland det som de har. Strunta i att hyra på de mindre men bekvämare stationerna inne i Miami Downtown eller Miami Beach. Det är flygplatsen som gäller!
 

Martin B

Medlem
Har bara testat South Beach men det var ingen höjdare. Kö, ingen prio eller recognition, fick själv påminna om min status och efterfråga möjlig uppgradering (blev först tilldelad bil i bokad klass), fick då först en bil som inte var städad. Detta trots att de hade många bilar inne som inte var på väg ut, vilket personalen hade meddelat kunden innan och sålt in uppgradering till.
 

Swedestar

Medlem
Har hyrt en gång från Sixt på MIA och det var smidigt och problemfritt. De hade väldigt många bilar och jag skulle definitivt hyra därifrån igen.
Är man på Mid- eller South Beach så kan man även ta buss nr 150 (Miami Beach Airport Express). Har för mig att den kostade $2.50 enkel och det tar ca en halvtimme till flygplatsen. Stationen är precis utanför biluthyrningen på MIA.
 

Mikeswe

Medlem
Hyrde förra året med Sixt på Miami Airport. Tog c:a 1h att få kontraktet (lång kö samt oklart vad agenterna förrutom faktiskt 2st gjorde för att korta kön).

Kanske var otur (dessutom hade jag ingen Sixt status), annars hade det nog gått smidigare (som några andra här skrivit).
 

Hachans

Medlem
Hyrde förra året med Sixt på Miami Airport. Tog c:a 1h att få kontraktet (lång kö samt oklart vad agenterna förrutom faktiskt 2st gjorde för att korta kön).

Kanske var otur (dessutom hade jag ingen Sixt status), annars hade det nog gått smidigare (som några andra här skrivit).

Det är min erfarenhet också. Flög Lufthansa till Miami en gång och hela planet hade hyrt från Sixt. Aldrig sett en så lång kö förut. Och det tog sån enorm tid att få bilen.
 
Toppen