Senaste nytt

Entré till sas guld lounge

danielhog

Medlem
Jag förstår inte att man kan kräva så mycket av en lounge.
Meningen är väl inte att man skall äta en hel lunch eller middag i loungen.
Om man har betalt 25-30 tusen för en businessbiljett så serveras det dryck, förrätt, varmrätt, dessert ombord på flyget.

I SAS guld serveras det starksprit från klockan 13:00 ( kan ev. vara från 14:00)
”Torra mackor med billig ost” det serveras inga mackor, det finns bröd, på morgonen serveras det olika pålägg, och efter klockan 11:00 finns det god ost att skiva, vet dock inte vad den kostar, men det finns det uppenbarligen BC medlemmar som vet.

Som Guldmedlem eller högre på SAS tycker jag att det är helt fantastisk att om man har köpt en GO biljett till Berlin för 395kr så har jag tillgång till loungen med dess utbud, med vin och starksprit och välja på, lite olika anrättningar, finns även soppa, torsdagar eftermiddagarna serveras det varmkorv!
ArlandaExpress har så vitt jag vet inte ens vatten att erbjuda och den resan kostar för de flesta 299kr
Taxi 575kr har aldrig blivit erbjuden något.

Loungen för mig är en oas på flygplatsen, slipper leta sittplats, har tillgång till (oftas) rena toaletter samt får något lätt att äta och ett utbud på olika typer av dricka.
Jag har inte kritiserat loungen på något sätt, utan svarat på en fråga.

Sen tycker jag loungen är ganska tråkig i internationell jämförelse, men det var inte vad jag skrev.
 

011430121

Medlem
Jag har inte kritiserat loungen på något sätt, utan svarat på en fråga.

Sen tycker jag loungen är ganska tråkig i internationell jämförelse, men det var inte vad jag skrev.
Svarade på ditt ”marginellt utbud av dryck” mitt svar var att det finns starksprit.
Håller med att det finns både bättre och sämre lounger än SAS Guldlounger.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Jag förstår inte att man kan kräva så mycket av en lounge.
Meningen är väl inte att man skall äta en hel lunch eller middag i loungen.

Tycker det är jättebra att vi har olika åsikter och prioriterar olika saker, vid olika tillfällen. Jag har helt olika förväntningar på en lounge om jag åker en affärsresa mellan Stockholm och Oslo, en helt annan om jag har 5 timmar i transit, och ytterligare en tredje om jag ska iväg på en 23 timmars resa runt halva världen.
 

Delayed

Medlem
Är det inte redan nu trångt nog som det ofta är utan att det ska kunna köpas/bjudas in mängder av folk som normalt icke äga tillträde.
Alla SAS-resenärer kan väl köpa in sig i loungen redan idag. Enda "nyheten?" här är väl att det är ett rabatterat tiopack av entrébiljetter som diskuteras. Knappast något direkt anmärkningsvärt kan jag tycka. Har även svårt att se någon direkt blomstrande svart marknad eller att den i så fall skulle vara problematisk.
 

NotRyan

Medlem
Alla SAS-resenärer kan väl köpa in sig i loungen redan idag. Enda "nyheten?" här är väl att det är ett rabatterat tiopack av entrébiljetter som diskuteras. Knappast något direkt anmärkningsvärt kan jag tycka. Har även svårt att se någon direkt blomstrande svart marknad eller att den i så fall skulle vara problematisk.
Nej, alla SAS-resenärer kan inte direkt köpa sig in i SAS Gold lounge. Det krävs minst Star Alliance Gold för att komma in eller att man blir gästad av sådan.
 

NotRyan

Medlem
Nej men biljetterna som diskuterades var till businessloungen även om reklamen för dem fanns i guldloungen om jag nu inte helt missförstått diskussionen.

Det blir så mycket lättare om man håller sig till ämnet ;)

upload_2020-1-11_19-35-8.png
 
Toppen