Senaste nytt

Entré till sas guld lounge

FF#1

Medlem
Varför kan de inte lägga in ett gäng sådana här vouchers (ett paket på fem kanske?) i Diamond-goodiebagen? Som Diamond behöver man det ju givetvis inte själv, men skulle vara perfekta presenter att kunna ge åt sällanresande vänner.
Det skulle vara toppen att kunna få några såna, fick en bunt I någon travelpass kampanj för några år sen. Var poppis att ge bort till kompisar och kollegor.
 

Frisk78

Medlem
Är det inte redan nu trångt nog som det ofta är utan att det ska kunna köpas/bjudas in mängder av folk som normalt icke äga tillträde. Låt dessa hållas till övriga Lounger.
F. Ö är ju SAS loungen enligt min mening på Kastrup inget att stolt bjuda/guesta in kollega/vän till för att imponera.

Åsså gubbsur ;)
 

ulagun

Medlem
Yes och det står jag för. Tar gärna motargument, men som jag med drucken papegojas envishet hävdat på detta forum är SAS guldlounger inte att jämföras med tex Lufthansas Senator Lounger. Senast en tidig morgon I Zürich omelettkock = lycka När såg vi dylik på Kastrup, Eller whiskybaren samma flygplats. Osv osv. Kan fortsätta i evigheter Star A loungen L. A jämfört med Arlanda. Istanbul ej att förglömma. men jag är öppen för motargument att SAS guldlounger är något att vi ska vara glada och stolta över.
 

Hafermann

Medlem
Yes och det står jag för. Tar gärna motargument, men som jag med drucken papegojas envishet hävdat på detta forum är SAS guldlounger inte att jämföras med tex Lufthansas Senator Lounger. Senast en tidig morgon I Zürich omelettkock = lycka När såg vi dylik på Kastrup, Eller whiskybaren samma flygplats. Osv osv. Kan fortsätta i evigheter Star A loungen L. A jämfört med Arlanda. Istanbul ej att förglömma. men jag är öppen för motargument att SAS guldlounger är något att vi ska vara glada och stolta över.
Inredningen i guldloungerna gillar jag. Avskalat och avslappnat. Däremot lämnar matutbudet massor att önska.
 

Wayne

Medlem
Hur bra är guld loungen på arlanda jämfört med pontus in the air? och vad skiljer egentligen jmf med sas övriga lounge för plus och business?

Tycker vanliga sas loungen är riktigt dålig på arlanda. Den är väl ok om man flyger plus kan jag tycka, men har man betalat 25-30 tkr för en business biljett så är loungen verkligen inte bra...torra mackor med billig ost osv...känns lite som en skolmatsal när man var liten. Största problemet är väl för sig att det ofta är väldigt mkt folk. Jag får snart guldkort på sas och det ska bli intressant att nyttja detta ett år för att se om det är värt det med lounger osv. SAS imponerar ju verkligen inte på mig jmf med många övriga flygbolag och deras service generellt och deras lounger.
 
D

Deleted member 30163

Guest
ycker vanliga sas loungen är riktigt dålig på arlanda
Du menar dagiset? Inget ont om barn, men det är precis så den känns. Har inte varit i Guld men att få Guld på SAS är ju inte så svårt.
Pontus tycker jag är helt ok då det är lugnt och skönt, kanske inte ska gå dit om man är superhungrig, men ett par glas vin och en bok har funkat alla gånger. Efter det brukar jag ta någon priority pass lounge och fylla på med lite mat, en bira och lite lantchips
 

danielhog

Medlem
Hur bra är guld loungen på arlanda jämfört med pontus in the air? och vad skiljer egentligen jmf med sas övriga lounge för plus och business?

Tycker vanliga sas loungen är riktigt dålig på arlanda. Den är väl ok om man flyger plus kan jag tycka, men har man betalat 25-30 tkr för en business biljett så är loungen verkligen inte bra...torra mackor med billig ost osv...känns lite som en skolmatsal när man var liten. Största problemet är väl för sig att det ofta är väldigt mkt folk. Jag får snart guldkort på sas och det ska bli intressant att nyttja detta ett år för att se om det är värt det med lounger osv. SAS imponerar ju verkligen inte på mig jmf med många övriga flygbolag och deras service generellt och deras lounger.
Större, bättre utsikt, men inte så mycket mer. Marginell skillnad i utbud på dryck tror jag. Upplever inte att det brukar vara mycket barn. Såklart är maten mycket bättre på Pontus.
 

011430121

Medlem
Hur bra är guld loungen på arlanda jämfört med pontus in the air? och vad skiljer egentligen jmf med sas övriga lounge för plus och business?

Tycker vanliga sas loungen är riktigt dålig på arlanda. Den är väl ok om man flyger plus kan jag tycka, men har man betalat 25-30 tkr för en business biljett så är loungen verkligen inte bra...torra mackor med billig ost osv...känns lite som en skolmatsal när man var liten. Största problemet är väl för sig att det ofta är väldigt mkt folk. Jag får snart guldkort på sas och det ska bli intressant att nyttja detta ett år för att se om det är värt det med lounger osv. SAS imponerar ju verkligen inte på mig jmf med många övriga flygbolag och deras service generellt och deras lounger.

Du menar dagiset? Inget ont om barn, men det är precis så den känns. Har inte varit i Guld men att få Guld på SAS är ju inte så svårt.
Pontus tycker jag är helt ok då det är lugnt och skönt, kanske inte ska gå dit om man är superhungrig, men ett par glas vin och en bok har funkat alla gånger. Efter det brukar jag ta någon priority pass lounge och fylla på med lite mat, en bira och lite lantchips

Större, bättre utsikt, men inte så mycket mer. Marginell skillnad i utbud på dryck tror jag. Upplever inte att det brukar vara mycket barn. Såklart är maten mycket bättre på Pontus.

Jag förstår inte att man kan kräva så mycket av en lounge.
Meningen är väl inte att man skall äta en hel lunch eller middag i loungen.
Om man har betalt 25-30 tusen för en businessbiljett så serveras det dryck, förrätt, varmrätt, dessert ombord på flyget.

I SAS guld serveras det starksprit från klockan 13:00 ( kan ev. vara från 14:00)
”Torra mackor med billig ost” det serveras inga mackor, det finns bröd, på morgonen serveras det olika pålägg, och efter klockan 11:00 finns det god ost att skiva, vet dock inte vad den kostar, men det finns det uppenbarligen BC medlemmar som vet.

Som Guldmedlem eller högre på SAS tycker jag att det är helt fantastisk att om man har köpt en GO biljett till Berlin för 395kr så har jag tillgång till loungen med dess utbud, med vin och starksprit och välja på, lite olika anrättningar, finns även soppa, torsdagar eftermiddagarna serveras det varmkorv!
ArlandaExpress har så vitt jag vet inte ens vatten att erbjuda och den resan kostar för de flesta 299kr
Taxi 575kr har aldrig blivit erbjuden något.

Loungen för mig är en oas på flygplatsen, slipper leta sittplats, har tillgång till (oftas) rena toaletter samt får något lätt att äta och ett utbud på olika typer av dricka.
 
Toppen