Senaste nytt

En septemberexkursion till Färöarna [Bilder finnes rikligt]

chazzie

Medlem
Är riktigt sugen på att flyga mkt helikopter då det nästan är gratis ;) (300DKR). Är det fortfarande så att man bara kommer iväg 1 gång om dagen med helikopter eller går det att boka tur och retur resor till olika öar? Om endast enkel resa, är tipset således att bo någon natt på nån av öarna och isåfall vilken ska man flyga helikopter till? Är det något annat man inte får missa? Tack på förhand!

Tack för trevliga kommentarer om min recension! Jag har tyvärr ingen koll på hur det fungerar, missade själv att åka helikopter där (DOH!) men jag har för avsikt att åka tillbaka någon dag, så det får väl bli då... Just nu är siktet inställt på Island i augusti... Om man är vaccinerad vill säga, börjar tyvärr se mörkt ut...
 
Tack för en bra recension @chazzie . Blev så inspirerad att jag nu själv har bokat färöarna i slutet på augusti och några nätter på nya Hilton Garden Inn. Har även bokat koks (2 stjärnig guide michelin krog) tack vare @Mattias Holmén @Samosaguas nya verktyg Eurobonus Award Planner - Beta | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor Är riktigt sugen på att flyga mkt helikopter då det nästan är gratis ;) (300DKR). Är det fortfarande så att man bara kommer iväg 1 gång om dagen med helikopter eller går det att boka tur och retur resor till olika öar? Om endast enkel resa, är tipset således att bo någon natt på nån av öarna och isåfall vilken ska man flyga helikopter till? Är det något annat man inte får missa? Tack på förhand!
Det var fortfarande så när jag var där över förra nyåret 2019/2020, man kan kolla flygtidtabellen och ta buss/färja till eller från orten man flyger helikopter till. Kom ihåg att helikoptern går inte varje dag till varje ort, så försök boka tidigt. Jag bokade hyrbil med Unicar | Car rental in the Faroe Islands som var billigast. Gick bra att kommunicera på skandinaviska på öarna, var bara en tjej som inte ville prata skandinaviska utan föredrog engelska.
 
Toppen