Senaste nytt

En inställd resa (till Vietnam och Kambodja) är en resa det också

Kul att läsa, skulle själv kommit hem från min Vietnam (Ho Chi Minh City, Da Nang samt Phue Quoc) samt Taiwan (Taipei) resa igår. Kul att få lite andra förslag på hotel än vad vi själva hade haft planerat m.m. samt att man blev ju lite sugen på att åka till Siem Reap också :D

Även bra info att Vietnam Airlines sagt 3 månader till dig gällande återbetalning. Lyckades också få mitt avbokat med full återbetalning men har ju inte heller sett röken av några cash nu 4-5 veckor senare.
 

Vatten

Medlem
Håll tummarna för att vi tar oss fram oskadda till Da Nang med denna ATR72:a.
Visa bifogad bild 108718
Copyright: onemileatatime.com[/QUOTE]

Jag flög Siem Reap-Da Nang med en nära släkting till XU-235
DSC_0012.JPG
 

Samosaguas

Medlem
Dags att resa vidare! Nästa stopp på resan blir Banyan Tree Lăng Cô cirka 2 timmars bilfärd norr om Hoi An. Hotellet bokades till en kostnad av $350/natt inklusive frukost. 6 nätter kommer vi stanna i en Garden View Pool Villa (om det inte kan bli en uppgradering som Accor gold ;))

Varför inte passa på att göra lite sightseeing på vägen dit. Planen var att boka en bil och bland annat se Golden Bridge och Hai Van-passet på vägen.
Golden bridge.jpg

Långt där borta tror jag mig se hotellet :)
HaiVan.jpg


vmcar-4.jpg

Copyright: Hue private cars provide tour in central of Vietnam by private car

...fast det lockar också lite att ta tåget som går mellan Hoi An och Hue.
train-vietnam.jpg

Någon som testat?
 

Samosaguas

Medlem
Nu har vi slappat tillräckligt länge på Banyan Tree Lăng Cô. Verkligen härligt med den där uppgraderingen också! Vi var ju inbokade på en Lagoon pool villa.
1280x670_Lagoon_Pool_Villa.jpg

Men blev uppgraderade till en villa uppe på berget ;)
BanyanTreeLangCo_Overview-4.jpg

Mycket trevligt ställe!
Banyan tree room.jpg


Banyan Tree_room.jpg

Så här ser hotellet ut på dagen
Banyan Tree Lang Co.jpg

...och på kvällen
Bayan-Tree-Lang-Co-5.jpg

Copyright: Banyan Tree Lăng Cô

Dags att ge sig av till flygplatsen i Da Nang (DAD) för sista delen av resan. Mot Ho Chi Minh City (SGN) igen med Vietnam Airlines. Hoppas att vi slipper inställda flyg och förseningar ;) Tycker det varit lite mycket av den varan på denna resan.
 
Last edited:

Samosaguas

Medlem
Vistelsen på Banyan Tree Lăng Cô var ju inte avbokningsbar och tydligen så gällde inte Accors avbokningspolicy pga. Covid-19. Hotellet erbjöd dock mycket vänligt att antingen byta datum eller byta till något annat av Banyan Trees hotell. Sagt och gjort, vi flyttade bokningen till Banyan Tree Ungasan Bali istället. Någon som testat det hotellet? Har ju en planerad resa till Bali sent i oktober i år (håll nu tummarna alla för att det inte blir en likadan reserapport från den resan :D).
 

Samosaguas

Medlem
Tillbaka i Ho Chi Minh City för en sista övernattning innan hemresan börjar! Sista natten i Saigon spenderas på The Myst Dong Khoi Hotel. Hotellet bokades via Hotels.com och kostade 1700 kronor för en natt med frukost (Hotels.com betalade senare tillbaka allt trots icke-avbokningsbart - tack för det!). Så här ser exteriören av hotellet ut:
98900675.jpg

Trevligt litet poolmråde.
resize-Pool.jpg


REthemyst-gallery_0004s_0001s_0004_dining-barbleu.jpg

En drink i baren låter som en bra idé - ser trevligt ut.
resize-THE-MYST189766_Bason_Bar_COLOR.jpg

...och lite bilder på rummet.
RETHE-MYST190891_Verdant_King_Side_407_COLOR.jpg

RESignature.jpg

Badkaret verkar vara utomhus :)
RETHE-MYST188543_COLOR.jpg

Copyright: The Myst Dong Khoi Hotel

Någon som testat och kan rekommendera?
 
Toppen