Senaste nytt

En dagresa med besök på Galleries First i London Heathrow T5: 2019-MAR-09

011430121

Medlem
Tog BA780 hem, en fullsatt A321.
Fick ett SMS från en BC medlem som skulle ha anslutit till BA784 men som missade maskinen på grund av sen inkommen anslutning, han fick hotell på LHR.
Denna dag är nog rekord när det gäller att dricka Cola Zero för min del!
Tack alla för en trevlig dag på LHR
 

fcx

Medlem
Tog BA780 hem, en fullsatt A321.
Fick ett SMS från en BC medlem som skulle ha anslutit till BA784 men som missade maskinen på grund av sen inkommen anslutning, han fick hotell på LHR.
Denna dag är nog rekord när det gäller att dricka Cola Zero för min del!
Tack alla för en trevlig dag på LHR

Jag kan erkänna, det var jag som hade tänkt dyka upp oanmäld ombord.

Blev nästan en timme sena in från Dublin, och sen blev det bussgate, och då var det tack och godnatt. Nu är det premiär på Hoppabussen på LHR, på BA:s bekostnad.

Hoppas att ni hade trevligt utan mig.
 

Ricci

Medlem
Glömde att posta att jag och @lillemannen körde ginprovning delar av BA sortimentet till LHR.
20190309_110751.jpg
 

palmen

Moderator
Det blev en lite trevande start på hemresan där det var lite stel stämning Ju längre flighten gick desto mer härlig brittisk givmildhet. Allt vi beställde på slutet levererades i dubbla kvantiteter. En varsin GT resulterade i att vi fick 4 stycken. En cola 15 minuter innan landning och det kom två burkar istället.

Måste verkligen berömma båda crew som trots att det bara är 15-20 minuter till landning går ut och tar en sista beställning på dryck om någon vill ha det. Vi hade inte riktigt druckit upp vår GT och fick de upphälda i plastglas för att inte behöva ta bort drycken.

Business på British Airways på Europa tycker jag personligen är riktigt bra. Lite fel att jämföra mot SAS Plus (som är premium economy) men de är ljusår i skillnad. Jämför man med Swiss och Lufthansa Business tycker jag att British Airways är betydligt bättre, och där är det business mot business som jämförs. Nu hoppas jag bara på att det ska komma in lite öl från Brewdog på British Airways.
Att den Gin som serveras är mer premium i ekonomi känns ju dock lite fel.
 

EBD_Hakan

Medlem
Vill du gästa även om en inte ska med och lounge-hoppa i morgon?
Hade kunnat göra det om det inte var för att BA flyger från T2 vilket jag hade glömt bort fullständigt. Tur att jag kom på det på väg in till Arlanda annars hade jag fått knata lite extra :)

Tackar alla för en trevlig dag, alltid kul med nya bekantskaper och för mig en bra introduktion till BA som jag valt ut som primära OW-program. Nu börjar kampen.. från 0 till Gold på ett år, kan det gå?
 
Toppen