Senaste nytt

En dagresa med besök på Galleries First i London Heathrow T5: 2019-MAR-09

palmen

Moderator
Vi fortsätter traditionen för 6e året
Det blir en dag i Galleris First (T5) på Heathrow med trevliga vänner, både nya och gamla förhoppningsvis.
Vi följer senaste två årens konvept där tanken är att vi befinner oss ute på terassen för att störa andra så lite som möjligt.

Man väljer självklart själv hur man tar sig till och från London Heathrow, men krävs avresa med One World för att komma in i BAs lounger på T5.
Jag kommer att köra en dagstripp, valfritt när man åker dit men själva träffen blir på lördag 9e mars.

Följande flyg har jag bokat på lördagen den 9e mars.
BA771 ARN - LHR 07:25 - 09:20
BA784 LHR - ARN 17:00 - 20:30


Skriv upp vilket flyg ni bokat och om ni har oneworld Emerald eller om ni behöver bli gästade så sammanställer jag med jämna mellanrum.
Lägger in en disclaimer redan nu om att det finns chans att fler behöver gästningar än vad vi kommer att kunna gästa då dessa utflykter brukar vara trevliga. Förhoppningsvis kommer vi att ha en bra grundplåt att stå på vad det gäller gästningar.

Tidigare resor kan ni läsa om här
En dagresa med besök på Galleries First i London Heathrow T5: 2018-APR-07 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
En dagresa med besök på Galleries First i London Heathrow T5: 2017-MAR-25 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
En dagresa med besök på Galleries First i London Heathrow T5: 2017-MAR-11 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
En dagresa med besök på Galleries First i London Heathrow T5: 2016-APR-23 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
En dagresa med besök på Galleries First i London Heathrow T5: 2015-APR-18 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
En dagresa med besök på Galleries First i London Heathrow T5: 2014-FEB-08 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Fidde

Medlem
Hänger gärna på, behöver dock gästas då totala poängen hos samtliga OW-program är 0.

Utgår från GOT och bokar nog i okt/nov, återkommer med flightnummer.
 

palmen

Moderator
Utmärkt vald lördag @palmen, behövdes inte många sekunders betänketid!
Jag och FruSeaPlanePilot har bokat:

BA771 ARN - LHR 07:25 - 09:20
BA784 LHR - ARN 17:00 - 20:30

Vi kan gästa 2.
Kanon, då har vi 4 gästningar just nu.
Tyvärr ingen räkmacka på Arlanda innan avgång, men den kanske går att ta efter landning om man kan komma till T5 på något sätt :)
 

Johan Gott

Medlem
Jag kommer gärna med! Men är statuslös. Sitter med fingret på bokningsknappen och fullföljer bokningen om jag får ta en av dessa gästningar.
 

squeezen

Medlem
Ah, va fan, bokade ju min award då det ska bli 14h qsuite och sen sas hem från new york just denna helg (ons kväll-sön morgon) för övrigt även min födelsedag 10/3.

Inga andra bra awards just nu och är angelägen att tömma qatar kontot och behålla bokningen innan de inflaterar poäng än värre.

Kan väl inte låna ut privilege club platinum (OW emerald) heller.

Minns jag hade förhinder förra året med. Känns sjukt när man bara har en sak bokad mellan jan-april.

Del 1:
Bonusprogram: Qatar Privilege club
Flygbolag: Qatar
Kabinklass: Business
Avreseort: CPH
Destination: New York (JFK)
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 151 525 Qmiles
Skatter&avgifter (per person): 1094 DKK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Mars 2019
Bokad: Juli 2018

Dags att tömma Qatar kontot, räckte numera efter senaste debaclet endast till en enkel till New York.
Blir CPH-DOHA i en 777-300ER och sedan 13h och 50 min i Qsuites till New york.
Visa bifogad bild 78292


Del 2:
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: New York EWR
Destination: CPH
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 36.000 poäng (fly premium högsta)
Skatter&avgifter (per person): 50 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Mars 2019
Bokad: Juli 2018

Behöver ju komma hem också. bra värde med så låg skatt, svårt köpa billig biz enkel.
Visa bifogad bild 78291
 
Toppen