Senaste nytt

En dagresa med besök på Galleries First i London Heathrow T5: 2015-APR-18

jth

Medlem
Har en guldstatus som måste förnyas innan oktobers utgång, så ja, en höstresa tycker jag vi ska försöka få till!

Det beror ju lite på hur ofta vi vill "utsätta" GF-loungepersonalen för våra besök :)
Men vad jag förstår fick vi väl mest positiv feedback sist? En lektion att lära är kanske också att alltid ha en person som vet var man tar vägen och eventuellt ha telefonkedjor klara ifall någon skulle råka "gå vilse" ;)
 
Finns det några trevliga ställen i Galleries First där man kan sitta och titta på flygplan? Eller är det inte en så bra lounge sett till detta.
 

jth

Medlem
Finns det några trevliga ställen i Galleries First där man kan sitta och titta på flygplan? Eller är det inte en så bra lounge sett till detta.

Absolut, du har utsikt över den södra banan, särskilt den västra delen genom stora glaspanoramafönster. Det finns en "terass" (som fortfarande är inomhus, dock) som man ser ut över B-terminalen på också.
 
Kan vara värt att notera att där vi sitter ser man dock inte många flygplan. Vi försöker hålla lite låg profil och tar oss därför till en lite avskild hörna i loungen...

Jo det har jag uppfattat, och tycker det är rätt sak att göra.

@David Ericsson Det är inget problem att smita iväg nån timme för flightspotting
om man så önskar. Man är ju ändå kvar i loungen..

:)
 

Dr. Miles

Expert
Jag upptäckte att jag fick avios och Tier points för BA972 London LHR -> Hamburg som jag avbokade på den dagen.
Screenshot20150617_07.png


Jag flög med BA786 till Stockholm (bokad med avios) med Stockholmsgänget så undrar jag hur kommer det sig att jag fick avios&TP på en avbokad flight? :confused:
 
Toppen