Senaste nytt

En dag på Arlanda

Bulle

Medlem
Ring Clarion Arlanda och fråga om dagrum! Finns gym, bastu och pool. Skönt att sova en stund innan red eye medans du väntar...

+1 på dagrum. Finns flera hotell runt Arlanda, borde gå på max några hundralappar.

Väldigt bra idé med dagrum!

Ringde Clarion Arlanda, ett dagrum låg på cirka 950:-, kändes lite väl saftigt. Ska se om hittar alternativ hos andra hotell!
 
D

Deleted member 30163

Guest
Jag har inga tips, men skulle gärna vilja höra en liten "reserapport" - Har du så mycket tid att att ta död på så får du ta en för laget och skriva ihop lite om din upplevelse på Arlanda :) :)
 

jsn

Medlem
Jag skulle också föreslå att sticka in till Stockholm, eller Uppsala för den delen, några timmar.
 

Bulle

Medlem
Ring Clarion Arlanda och fråga om dagrum! Finns gym, bastu och pool. Skönt att sova en stund innan red eye medans du väntar...

Aha tänkte på att dom hade nått erbjudande om 200-300 kr i höstas.

Alternativt om du bara vill slå ihjäl några timmar på Clarion är att betala för entré till gym/bastu/pool ...sedan kan du sitta i en lugn lobby och hänga därtill. 100kr inträde tar de för dagspass isåfall ...väldigt prisvärt

Vet inte om jag uppfattade fel i telefonen när jag ringde, men såg på Clarions hemsida nu att det kostar 395:- för ett dagrum. Mejlade med dom för att fråga om gym och pool ingår och om det är öppet, vilket det gör och är. Så det kändes som en deal jag inte kunde missa, och väldigt skönt när jag har över 12h på Arlanda! :)

Jag har inga tips, men skulle gärna vilja höra en liten "reserapport" - Har du så mycket tid att att ta död på så får du ta en för laget och skriva ihop lite om din upplevelse på Arlanda :) :)

Haha, får se om jag få ihop något. Har samma situation på hemvägen, men landar då redan 05:40.
 

Bulle

Medlem
Något som nyttjas dagrum på Arlanda på länge? Nordic verkar inte köra sitt specialpris längre. Förslag på andra hotell?
 

Bulle

Medlem
Väcker liv i tråden i och med att denna dag inte blev av pga. att resan blev inställd och flyttad ett år bara ngn dag innan tänkt avresa.

Har återigen en idé som behöver hjälp med att se om den är genomförbar. Här är förutsättningarna:

- Landar på Arlanda med Ethiopian tidigt på morgonen
- Har en flight senare samma dag på eftermiddagen inrikes med SAS
- Ska nyttja ett dagrum på Clarion när jag väntar på SAS-flyget.
- Är EBG

Min idé och fundering:

- Jag checkar in på SAS-flyget dagen innan.
- Går efter landning airside direkt till loungen (för har ju en avgående med SAS samma dag?) för lite vila och frukost innan jag får tillgång till mitt dagrum (där inte frukost ingår)
- Går ut i terminalen och nyttjar dagrummet
- Sen igenom säkerhetskontrollen, lätt middag i loungen och flyger iväg

Vad tror ni? Kommer det stöta på problem? Och vilka isåfall? ☺️
 

NotRyan

Medlem
Väcker liv i tråden i och med att denna dag inte blev av pga. att resan blev inställd och flyttad ett år bara ngn dag innan tänkt avresa.

Har återigen en idé som behöver hjälp med att se om den är genomförbar. Här är förutsättningarna:

- Landar på Arlanda med Ethiopian tidigt på morgonen
- Har en flight senare samma dag på eftermiddagen inrikes med SAS
- Ska nyttja ett dagrum på Clarion när jag väntar på SAS-flyget.
- Är EBG

Min idé och fundering:

- Jag checkar in på SAS-flyget dagen innan.
- Går efter landning airside direkt till loungen (för har ju en avgående med SAS samma dag?) för lite vila och frukost innan jag får tillgång till mitt dagrum (där inte frukost ingår)
- Går ut i terminalen och nyttjar dagrummet
- Sen igenom säkerhetskontrollen, lätt middag i loungen och flyger iväg

Vad tror ni? Kommer det stöta på problem? Och vilka isåfall? ☺️
Det borde funka, du får förklara för vakten i security när du kommer tillbaka igen att du redan gått genom transfersecurity en gång men varit ut, det är dock inga problem!
 

andreas

Medlem
Väcker liv i tråden i och med att denna dag inte blev av pga. att resan blev inställd och flyttad ett år bara ngn dag innan tänkt avresa.

Har återigen en idé som behöver hjälp med att se om den är genomförbar. Här är förutsättningarna:

- Landar på Arlanda med Ethiopian tidigt på morgonen
- Har en flight senare samma dag på eftermiddagen inrikes med SAS
- Ska nyttja ett dagrum på Clarion när jag väntar på SAS-flyget.
- Är EBG

Min idé och fundering:

- Jag checkar in på SAS-flyget dagen innan.
- Går efter landning airside direkt till loungen (för har ju en avgående med SAS samma dag?) för lite vila och frukost innan jag får tillgång till mitt dagrum (där inte frukost ingår)
- Går ut i terminalen och nyttjar dagrummet
- Sen igenom säkerhetskontrollen, lätt middag i loungen och flyger iväg

Vad tror ni? Kommer det stöta på problem? Och vilka isåfall? ☺️

Kan inte heller se några problem med detta. Har du något bagage incheckat och i sådana fall hela vägen?
 
Toppen