Senaste nytt

En dag på Arlanda

Bulle

Medlem
Som nybliven EBG med inte så stor koll på läget så är jag i behov av hjälp! :)

Flyger nästa vecka från min hemort till Arlanda och landar på morgonen strax efter kl 07:30. Lyfter sedan samma dag, runt kl 19, vidare med Ethiopian till Addis på kvällen. (går inga fler plan med tightare avgångstider)

Som nybliven EBG tänkte jag försökta nyttja loungerna (loungen?) så mycket jag kan. Även om serveringen verkar vara bristfällig i dessa tider, så är det i alla fall fint att sitta lite bekvämare och lugnare och jobba i väntan på kvällens flyg.

Vad jag förstått öppnar in-checkningen med Ethiopian bara några timmar innan avgång. Därav denna idé, som jag behöver hjälp med att granska om den är genomförbar:

- Landar på Arlanda och går airside till loungen på T5 (är det ens möjligt? eller är den i T4 öppen?)
- Går ut, gör lite ärenden, käkar lunch och checkar in hos Ethiopian.
- Går igenom säkerhetskontrollen och upp i loungen igen.


Anländer till Arlanda med enbart handbagage, däremot behöver jag checka in bagage från Arlanda med Ethiopian (därför jag måste vänta tills disken öppnar).

Vad tror ni? Är detta genomförbart?
 
Last edited:

ekf

Medlem
Förutsatt att du kan checka in online (och få boardingkort till mobilen/utskrift) så borde det gå bra, då behöver du dock inte checka in på nytt på Arlanda. Utan avgående boardingkort kommer du inte in i loungen utan mindre än EBD mig veterligen...
 
Du kommer väl behöva boardingkort för Ethiopian-flygningen för att komma in i loungen på ARN. Kan du checka in online (tex 24h innan)? Eller på startflygplatsen? Är allt i samma bokning?
 

Bulle

Medlem
Tack för svaren!

Så det går inte att komma in i loungen med boardingkortet man åkt med till Arlanda efter landning (alltså om man inte går ut)?

Uppdaterat ovan också, men ska tillägga det viktiga, att anländer till Arlanda med enbart handbagage, däremot behöver jag checka in bagage från Arlanda med Ethiopian (därför jag måste vänta tills disken öppnar).
 

Tongen2

Medlem
Tack för svaren!

Så det går inte att komma in i loungen med boardingkortet man åkt med till Arlanda efter landning (alltså om man inte går ut)?
.

Nej, bara EBD som kan detta numera vad jag förstått.
Edit tvåa på bollen :)

Men som några sagt ovan så kanske du kan checka in online på Ethiopian och få boardingkort i mobilen och på så vis använda det för att ta dig in i loungen.
Om du går ut sen och hämtar bagage och checkar in det och sedan tillbaka till loungen så kommer troligtvis maskinen säga stopp pga att du redan varit där, men det brukar inte vara nåt problem att komma in igen.

och Edit: kom ihåg att lägga in ditt Eurobonusnummer på Ethiopian bara!
 
Toppen