Senaste nytt

Ej tillåtet med ett bonuskort på flyget och annat i loungen

agehall

Medlem
Själv misstänker jag utifrån det SAS-dokumentet att det är bagaget som är den trånga sektorn här (eftersom det används som exempel). Fler bolag vill ta betalt för extra bagage när de tar bort bagage från billiga biljetter, och tjänar väl rätt bra pengar på det med.

Jag är också inne på den linjen. Exemplet som anges i bilden är inte klockrent för att tolka hur detta ska appliceras i det generella fallet. Dessutom är det väldigt konstigt att det talas om FQTV men inte FQTS, vilket är vad vi pratar om här. Den som skrivit dokumentet har gjort det onödigt komplicerat för sig, för om man vill se till att en resenär bara använder max ett statuskort, så hade man kunnat säga att man bara ger förmåner enligt med det kort som finns i bokningen och att enbart FQTV får användas (dvs inga andra FQTx). Vill man skydda sig mot att folk sedan byter FFP i bokningen så kan man ju även skriva in att det inte är tillåtet.
 
Jag är också inne på den linjen. Exemplet som anges i bilden är inte klockrent för att tolka hur detta ska appliceras i det generella fallet. Dessutom är det väldigt konstigt att det talas om FQTV men inte FQTS, vilket är vad vi pratar om här. Den som skrivit dokumentet har gjort det onödigt komplicerat för sig, för om man vill se till att en resenär bara använder max ett statuskort, så hade man kunnat säga att man bara ger förmåner enligt med det kort som finns i bokningen och att enbart FQTV får användas (dvs inga andra FQTx). Vill man skydda sig mot att folk sedan byter FFP i bokningen så kan man ju även skriva in att det inte är tillåtet.
Hej, vore väldigt snällt om du kunde förklara vad FQTV och FQTS är. Tackar :)
 
Sitter nu i CPH business loungen. Orkade inte leka med TK guldkort utan konstaterade bara att business-delen i CPH är faktikst mycket bättre än Guld delen :)
Innan de gjorde om på Arlanda var även business-toan bättre än guld-toan. Ibland bytte jag lounge för toabesök innan flyget (mest pga köbildning). Numera vet jag inte, men det finns ju en annan tråd som pratar om hur dålig den nya guld-toan är, så jag antar att det fortfarande förhåller sig så.
 

FFlash

Medlem
En lite bättre ton och respekt för de som jobbar i loungen tack. Att kalla dom för kärringar och lounge drakar är inte direkt ett bra ordval.

/Moderator

OK, inga problem! "Lounge drake" är lite för vanligt slangord så det blev så. Men kärring är fel, ok :)

Vad ska man kalla dem, vad har de för titel? :)
 

palmen

Moderator
Loungevärd/värdinna, de i loungen, medarbetare i loungen eller vad som helst som är neutralt. Kvinnan jag pratade med i loungen sa xyz, eller något liknande. Benämn dom på samma sätt du skulle benämna en medarbetare eller vän så blir det nog bra.

Loungedrake har väl använts en hel del men är inte direkt ett bra ord. Tror nog ingen här skulle vilja få ett sådant smeknamn på sitt jobb eller liknande.

/Moderator
 
Toppen