Senaste nytt

Dubbla statuspoäng/statusnätter hela 2021 på Accor

Inte för att vara negativ men jag tror inte att Odenplan öppnar som hotell igen.

Vad är det jag har missat? Har de drabbats så illa av pandemin att de har tvingats stänga?

Jag tycker i så fall att det är väldigt tråkigt. Jag brukar inte bo där mer än en handfull nätter om året (dock ett drygt år sedan sist), men har alltid trivts väldigt bra.
 
Fick detta mejl nyss. Detta gör att det i praktiken bara krävs 15 nätter under 2021 för att behålla guldstatus till 2022. Visa bifogad bild 115621

Det här mailet har jag inte fått och blev lite bekymrad men....

Kändes solklart tidigare men nu vet inte, se tidigare konversation med Accor nedan - jag saknar 116 poäng till platinum.

Dear Mr. Karlsson,

Thank you for coming back.

I can confirm that since you are a Gold member, on 18 May 2020, Accor extended the expiry date of your Status points and nights, which, unlike other years, will not be reset on 30 December 2020.

You will therefore have the opportunity to make new stays by the end of 2021 and to add to your points the 116 that you are missing in order to upgrade to Platinum status.

...däremot så har jag fått ett liknande detta.

Jag saknar visserligen drygt 1000 poäng till platinum men jag tror att denna dealen är mer fördelaktig för mig, framför allt pga att jag inte tror att mina tjänsteresor, vilka är de som främst driver hotellnätter, lär komma igång på allvar förrän andra halvan av 2021.
 

Glenn E

Medlem
Jag har inte fått något mejl så oklart om detta gäller mig. Har cirka 11000 status poäng från andra halvåret 2020 och kommer ha 17500 poäng 31 januari efter 43 nätter på Pullman Shanghai South.
 
Vad är det jag har missat? Har de drabbats så illa av pandemin att de har tvingats stänga?

Jag tycker i så fall att det är väldigt tråkigt. Jag brukar inte bo där mer än en handfull nätter om året (dock ett drygt år sedan sist), men har alltid trivts väldigt bra.
Hotellet har varit stängt minst sedan i början av maj då jag fick en avbokning.
 

squeezen

Medlem
Jag har inte heller fått mailet, lite oklart om det gäller alla, vilket det torde göra.
Jag får annan kommunikation med offers osv regelbundet.
 

Glenn E

Medlem
Jag fick in poäng för 13 nätter på Pullman Shanghai South till 1 januari.
Det blev dubbla statuspoäng, 2x 1936 poäng.
Fast bara 1936 poäng att boka hotell för.
Fast med GCx4 kampanjen i Greater China blev det 3x1936 poäng till samt 1471 poäng för diamant så totalt 9215 poäng.
Det blir en återbäring på drygt 20%.
Dessutom 14589 statuspoäng för andra halvan av 2020 så när jag checkar ut här 31 januari kommer jag redan ligga över 26000 statuspoäng 2021 så diamantstatusen är säkrad till 2023.:)
 

mackan33

Medlem
Nu förlänger Accor status till 2022-12-31

C89D058A-8E9D-44B5-B2F8-78B4AFCFDB40.jpeg
 
Toppen