Senaste nytt

Dubbla poäng med SAS MC 11-13 Februari 2022

M.K

Medlem
9DDFA76B-1F1C-4997-8B36-FA5EA429DD2D.jpeg


Trevligt med kampanjhelg igen! Anmälan med bifogad länk krävs i vanlig ordning. :)
 

igelkotten

Medlem
WEEKEND MED DUBBLA POÄNG
Vi startar året med en kampanj som sätter extra fart på din poängintjäning.

Du kan se fram emot dubbla poäng från 11 till 13 februari 2022 på alla köp med ditt SAS EuroBonus Mastercard Premium.1 Du får upp till 50 Extrapoäng per 100 kronor, normalt upp till 25.2

Så nu kan du samla flera poäng när du köper choklad och blommor till alla hjärtans dag, en resa till Paris eller mat till middagen med familj och vänner.

Registrera dig senast 28 januari 2022. Du får en bekräftelse via e-post inom några timmar.

Kreditkortet ges ut av SEB Kort Bank AB.
 

Doctor-X

Medlem
Lägger till denna:

Info om GBIT med Curve:

Dubbla poäng 3-5 juli med SAS Mastercard | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Det står att man inte får poäng för kontantuttag, får jag ändå dubbla poäng för Revolut, x,y eller z?

Om man får poäng i vanliga fall har man i tidigare kampanjer fått dubbla poäng, oavsett transaktionstyp.

Hur mycket kan jag fylla på hos Revolut, betala av hos CSN, betala räkningar hos Billhop/Betalo eller annat som begränsas som kontaktuttag?

10 000 SEK/24h
20 000 SEK/96h

Om jag får en återbetalning under datumen kampanjen är, får jag då dubbla minuspoäng?

Ja.

Vad kan man göra för att maximera spenderingen?

Förslag här: Dubbla poäng 3-5 juli med SAS Mastercard | Sida 7 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag har inte fått mailet, kan jag fortfarande gå med i kampanjen?

Testa att höra av dig till SEB, t.ex. genom "säkert meddelande" i appen och be snällt om att få vara med i kampanjen.

Jag är utomlands/ska handla i en annan tidszon, vilken period gäller?

Tidigare har det varit datumet som handlaren gör transaktionen i som varit avgörande. D.v.s. vänta tills lokala tiden är inom kampanjen.

Normalt har jag SAS Mastercard som underliggande kort på Curve. Då borde jag rimligen kunna lägga till extrakortet (PointEarner) och föra över alla köp 90 dagar bakåt till det kortet under kampanjen? Eller är det något jag missar här?

Det kommer inte att fungera, du måste lägga ett annat kort än SAS Mastercard / Point Earner bakom Curve, eftersom du kommer få dubbelt med minus på Point Earner kortet under kampanj helgen.

Exempel:

Köp innan kampanjen med Curve med Point Earner som bakomliggande kort = 15p
Flytta köpet med Cruve från Point Earner till SAS Mastercard under kampanj-helgen:
- Minus (-) 15p x 2 på Point Earner
- Plus (+) 15p x 2 på SAS MC

Kan jag göra en inbetalning till mitt SAS Mastercard innan fakturan kommer?

Ja, gör en inbetalning till samma BankGrio-nummer med samma OCR (alltid samma OCR för fakturan).

Är det 30 dagar som gäller för GBIT?

Ja (tidigare var det 90 dagar, nu gäller 30 dagar)
 

Fosca

Medlem
Varje gång det är x2/x3 poäng på SAS Mastercard så köper jag presentkort på Coop eller Lidl, de två kedjor där vi handlar all vår mat. Båda kedjorna kör maxbelopp 5000kr per presentkort, så brukar få köpa fyra stycken presentkort i varje butik för att det ska räcka till nästa kampanj.

I vårt fall ger det cirka 15 000EB extra per år att alltid få 15-30EB extra (utöver ordinarie 15EB) för varje 100kr som vi handlar mat för.

Plus personalen brukar tycka det är rätt festligt, speciellt på Lidl. "Det blir 21435kr, tack"
 

mha321

Medlem
Ja man behöver inte lägga så många kronor utanför kampanjerna så länge kredit utrymmet räcker. Gbit åt ena hållet och förladda revolut åt andra hållet, slarva med ett par presentkort.

Gäller bara att inte glömma minst en transaktion per månad om man bryr sig om bonus poängen.
 

andersson.j

Medlem
Du kan se fram emot dubbla poäng från 11 till 13 februari 2022 på alla köp med ditt SAS EuroBonus Mastercard Premium (1). Du får upp till 50 Extrapoäng per 100 kronor, normalt upp till 25 (2).

Registrera dig senast 28 januari 2022.
  1. Gäller även alla tillhörande PointEarner. Gäller inte kontantuttag.
  2. I kampanjen får du 30 Extrapoäng per 100 kr vid köp i svenska kronor, 40 Extrapoäng vid köp i utländsk valuta och 50 Extrapoäng vid köp av flygbiljetter på sas.se.
upload_2022-1-20_13-5-53.png
 
Värt att nämna är också att från och med 1 mars 2022 så går Fly Premium gränserna tillbaka till ordinarie nivåer, så är man nära 100 000p nu så kan det kanske vara värt lite extra spend den helgen för att nå högsta nivån av Fly Premium , den är sen giltig i 12 månader (så länge du inte säger upp kortet)
Nivåer mars
 

JacobGBG

Medlem
Relaterat till detta, hantverkare som vill ha betalt via direkt banköverföring. Någon som har erfarenhet av detta.

Varje gång det är x2/x3 poäng på SAS Mastercard så köper jag presentkort på Coop eller Lidl, de två kedjor där vi handlar all vår mat. Båda kedjorna kör maxbelopp 5000kr per presentkort, så brukar få köpa fyra stycken presentkort i varje butik för att det ska räcka till nästa kampanj.

I vårt fall ger det cirka 15 000EB extra per år att alltid få 15-30EB extra (utöver ordinarie 15EB) för varje 100kr som vi handlar mat för.

Plus personalen brukar tycka det är rätt festligt, speciellt på Lidl. "Det blir 21435kr, tack"

Finns det en anledning för just COOP annat än att registrera det på Coop-kortet? Upplever dom som väldigt dyra.
 
Last edited:

char

Medlem
Värt att nämna är också att från och med 1 mars 2022 så går Fly Premium gränserna tillbaka till ordinarie nivåer, så är man nära 100 000p nu så kan det kanske vara värt lite extra spend den helgen för att nå högsta nivån av Fly Premium , den är sen giltig i 12 månader (så länge du inte säger upp kortet)
Nivåer mars

I samma mail står ju följande:
upload_2022-1-20_14-4-50.png


Så jag antar 100.000 borde gälla även i fortsättningen?
 
Toppen