Senaste nytt

Dubbla Eurobonuspoäng med SAS, boka mellan 22/9-21/10 2020

Ricci

Medlem
Dubbla SAS poäng i helgen på SAS-MC och nu denna kampanj.
Man blir rätt sugen att boka men känns lite som ett lottospel...:(
 

Maja

Medlem
För de som behöver baspoäng och är Diamond och sitter på många Eurobonuspoäng så finns en bra deal här om man vågar tro att det kommer att gå att åka till Japan innan slutet av maj (kanske försöka pricka in körsbärsblomningen).
Om man bokar Plus-biljetter från Stockholm till Tokyo och väljer att köpa "vanliga" revenue-biljetter för poäng så kostar de 91504 poäng med EBD-rabatten. Dessutom så får man med denna kampanj tillbaka 4*8437=33748 poäng. Nettokostnaden blir alltså 57756 poäng, dvs billigare än om man bokar en Plusresa som award med FlyPremium. Dessutom så får man ju även 2*8437=16874 baspoäng.
Jag blev lite sugen på detta och knappade in på skoj för att se vad vi skulle landa på. 2 vuxna och 1 barn så fick jag 298820 EB för oss tre. En biljett landar på 104741 EB.

Men hur rabatten ska räknas ut får jag inte ihop. Jag bör få 30% poängrabatt som EBD, dottern bör få 25% rabatt som barn (11 år), hon är dessutom EBG men jag tror inte det är tekniskt möjligt att få 25+10% rabatt.

Oavsett så har inte ens jag fått mina 30% poängrabatt. Hur bär man sig åt för att boka och få rätt rabatter?

På sista bekräftelsesidan så kan jag se att jag ej har fått någon EBD-rabatt och dottern har fått ett pris av 89338 EB vilket motsvarar en poängrabatt om 14,7%.
 
Last edited:

Nahoj

Medlem
Hade varit perfekt om det var dubbla baspoäng. De som nu ligger på gränsen (mars) för de som fick status förlängt ett år skulle därmed ha ca ett halvt år att tjäna dubbla baspoäng mot sin status.

Dubbla baspoäng hade varit betydligt mer intressant. Det bidrar förvisso till kvarstoden premium-nivå, eller till högre nivå, men extrapoäng kan man ju tjäna in på annat sätt än att flyga.

På tal om status, det ska bli intressant att se hur det ser ut om ett halvår. Om det blir fortsatt mindre resande som en fölkd av evenetuella utökade restriktioner p.g.a. smitta, kanske flygbolagen kommer förlänga statusen ytterligare.
 

raphaelmak

Medlem
*Erbjudandet gäller SAS Go-, SAS Plus- och SAS Business-biljetter (ej Wideroe) som bokas mellan den 22/9-21/10 2020 och nyttjas inom reseperioden 22/9 2020–31/5 2021. Poängen registreras på ditt konto inom 14 dagar efter genomförd flygresa. Viktigt att du anger ditt EuroBonus-nummer vid bokning eftersom vi inte kan efterregistrera dubbla poäng.
Då hoppas vi att USA släpper in européer igen så snart som möjligt (eller kan man redan köpa nu för 2021 och chansa), så kan vi köra en Business på J/Z eller Plus på Y/S till SFO så får vi åtminstone 9000 x 2 x 2 x 1,25 = 45000 och redan får EBG förlängt :D
 

Samosaguas

Medlem
Då hoppas vi att USA släpper in européer igen så snart som möjligt (eller kan man redan köpa nu för 2021 och chansa), så kan vi köra en Business på J/Z eller Plus på Y/S till SFO så får vi åtminstone 9000 x 2 x 2 x 1,25 = 45000 och redan får EBG förlängt :D
Notera att du inte får dubbla baspoäng i denna kampanj så tyvärr stämmer inte din uträkning.
 

Silferlood

Medlem
För att SAS inte har återupptagit flygen till Asien än? Om SAS ska flyga åter till Asien och man har biljett köpt före 21/10 så tror jag att dubbla poäng ska gälla.
För att SAS inte har återupptagit flygen till Asien än? Om SAS ska flyga åter till Asien och man har biljett köpt före 21/10 så tror jag att dubbla poäng ska gälla.
De börjar ju flyga till Shanghai igen i oktober. Ser att de uppdaterat texten på kampanjen ;).
 
För de som behöver baspoäng och är Diamond och sitter på många Eurobonuspoäng så finns en bra deal här om man vågar tro att det kommer att gå att åka till Japan innan slutet av maj (kanske försöka pricka in körsbärsblomningen).
Om man bokar Plus-biljetter från Stockholm till Tokyo och väljer att köpa "vanliga" revenue-biljetter för poäng så kostar de 91504 poäng med EBD-rabatten. Dessutom så får man med denna kampanj tillbaka 4*8437=33748 poäng. Nettokostnaden blir alltså 57756 poäng, dvs billigare än om man bokar en Plusresa som award med FlyPremium. Dessutom så får man ju även 2*8437=16874 baspoäng.

Fiffigt! :) Om man betalar hela revenue-biljetten med poäng, åker man på straffavgiften på €300 om man avbokar - någon som har koll?
 
Toppen