Senaste nytt

Doris ska ut i stora världen för att behålla guldet.

Doris i filmen Finding Nero och jag har alltid varit synonyma. Jag har mina briljanta idéer om saker och ting, på både gott och ont. Ofta på ont tyvärr. ;)

9F416C4A-EB8B-4D05-BB34-21E49841F805.jpeg


Men man ska vara spontan och leva livet brukar jag resonera. För allting löser sig alltid. Alltid.

Efter dryga året med covid och hela förbannelsen med detta, både privat och på arbete så bestämde jag mig för att nu eller aldrig måste jag fly fältet. Få luft under vingarna. Miljöombyte!
Och handen på hjärtat så vill jag ju även behålla mitt EBG vid liv även nästa år. ;)

En underbar kväll i champagnensrus så bestämmer jag mig för att boka en biljett till Palma. Ja det var det enda resmålet som funkade på mina lediga dagar.

Sagt och gjort… Sen skulle det bokas PCR test, fylla i div dokument och övertyga bästa väninnan om vilken bra idé detta var. Nja, det gick så där med henne eftersom det fortfarande var 1 veckas karantänkrav när vi skulle komma hem.


Nu hade jag bokat 17.40 flighten iom att jag skulle träffa vinhäxorna på lördagkvällen. För iväg skulle jag! (Min moral är lite lägre än hennes i vissa avseenden. Vet sen gammalt hur galna dom kvällarna kan bli och jag gick av mitt nattpass i morse.

Men se så ändrades karantänkraven och vips så tyckte kamraten att hon kunde följa med. På ett villkor att vi åkte med 06.40 flighten…
Funny brud! Hon ska på samma j***la vinafton!!

06.40… Wish me good luck. Nog med trista detaljer, den stora frågan nu är, kommer vi med flyget i morgon bitti, kommer svaret på mitt PCR-test i tid och blir jag insläppt givet denna text jag fick ifrån SpTH…

”Based on your answers, we advise you not to travel, and to contact the health authorities in the country where you are.”

Hohojaja, det är så här mitt liv är… Spännande värre!
Ha nu lite tålamod då det är första gången jag skriver en liten reseskildring.
 

Sir Lemon

Medlem
Doris i filmen Finding Nero och jag har alltid varit synonyma. Jag har mina briljanta idéer om saker och ting, på både gott och ont. Ofta på ont tyvärr. ;)

Visa bifogad bild 118843

Men man ska vara spontan och leva livet brukar jag resonera. För allting löser sig alltid. Alltid.

Efter dryga året med covid och hela förbannelsen med detta, både privat och på arbete så bestämde jag mig för att nu eller aldrig måste jag fly fältet. Få luft under vingarna. Miljöombyte!
Och handen på hjärtat så vill jag ju även behålla mitt EBG vid liv även nästa år. ;)

En underbar kväll i champagnensrus så bestämmer jag mig för att boka en biljett till Palma. Ja det var det enda resmålet som funkade på mina lediga dagar.

Sagt och gjort… Sen skulle det bokas PCR test, fylla i div dokument och övertyga bästa väninnan om vilken bra idé detta var. Nja, det gick så där med henne eftersom det fortfarande var 1 veckas karantänkrav när vi skulle komma hem.


Nu hade jag bokat 17.40 flighten iom att jag skulle träffa vinhäxorna på lördagkvällen. För iväg skulle jag! (Min moral är lite lägre än hennes i vissa avseenden. Vet sen gammalt hur galna dom kvällarna kan bli och jag gick av mitt nattpass i morse.

Men se så ändrades karantänkraven och vips så tyckte kamraten att hon kunde följa med. På ett villkor att vi åkte med 06.40 flighten…
Funny brud! Hon ska på samma j***la vinafton!!

06.40… Wish me good luck. Nog med trista detaljer, den stora frågan nu är, kommer vi med flyget i morgon bitti, kommer svaret på mitt PCR-test i tid och blir jag insläppt givet denna text jag fick ifrån SpTH…

”Based on your answers, we advise you not to travel, and to contact the health authorities in the country where you are.”

Hohojaja, det är så här mitt liv är… Spännande värre!
Ha nu lite tålamod då det är första gången jag skriver en liten reseskildring.
Bra jobbat! Ser fram emot din berättelse :)
 
God morgon!

Utsikt från vårat rum på Comfort Arlanda kl ”mitt i natten”.

7241AFE9-C170-4D32-9CC8-59F587AB79CC.jpeg


Upp kom vi och ner till frukostbuffén för att hämta en kaffe ”on go”. Allt där var precis som innan coviden intågande i världen.

En liten promenad så var vi framme vid T5. Herre gud vart kommer alla människor ifrån? Uppriktigt förvånad över mängden människor i charterfållorna. Nåja, man ska inte tro något bara för att biljetten är köpt hos SAS, där borta var det om möjligt än mer folk kl 05.30. Incheckningen för business var knappt bättre den, där fick vi stå iaf minst 10 min. Lätt stressad över min QR kod och ja ni vet den där ”dagen efter känslan”, livet i kön var inte så avslappnat som jag hade önskat.
Men där ville dom inte se den, fick bara frågan om vi hade fyllt i det. Jajamensan svarade jag glatt. Mitt PCR test var så negativt, alltid något iaf.

5F2EF2D8-C671-4C52-9922-FECE2EFD7DFA.jpeg
A4C6C656-7F57-479B-8E94-73DCC577EE14.jpeg


Security time - tack gode gud för fast track.

Mot F-piren och där var det rätt händelselöst. Ingen prioboarding, dom längst bak går på först. Detta med covid-bordning sköter ju SAS galant. ;) 10 minuter sena så är vi upp i luften.

Lite detaljer till er nördiga. :D
* 1,5 timma in i flygningen så har Kapten fortfarande inte hälsat oss välkomna. *Frukostlådan kom med ett glatt leende från dagens värdinnor samt kaffe & The.
*En flaska vatten fick man gratis oxå. Dom frågade om jag ville ha en. (Har väl aldrig hänt förr?)
*Planet har 75% beläggning. (Frågade för er skull.)
*Pralinerna serveras på hemresa. Så dom är oxå med i matchen.
* Sitter du i Go hade man ingen möjlighet att kunna köpa en smörgås på denna flight. (Enl min väninna.)
Och jag slapp både granne B&C :cool:

B4409018-CDD4-49CA-AB0C-978329CB3738.jpeg
EBD79F5C-3D04-4641-AE80-D81E72F386A3.jpeg
041C8CF1-9082-4BA8-9C1D-9519C83A9B76.jpeg
88F69725-2DEB-495F-8E8E-6C9B7D5D837A.jpeg


Nu återstår det bara att se om jag blir insläppt till Palma eller om det blir återvändande flyg hem. :confused:
 
Förstår jag dig rätt om du reser trots att spth säger att du inte borde?

Vad tror du gav det svaret?
Helt korrekt uppfattat. Att jag reser ändå beror på, att vid frågan om jag har träffat någon med covid dom senaste 2v så svarade jag ärligt -ja. Det är mitt jobb och jag är inte den som ljuger för någon myndighet.
Vilket jag kanske borde ha gjort vid detta tillfälle iom att dom kollar inte upp sånt.

Men jag tänker att detta borde vi kunna reda ut på plats.
 
Allt går att lösa och även detta. :cool:
Det plingade rött i deras dator när dom scannade min QR kod och jag vart artigt tillbedd att följa med en kvinna in på ett rum för några frågor. Dom bestod i att jag skulle uppge mitt födelsedatum, vart jag kom ifrån samt berätta om i vilken grad jag hade haft kontakt med någon covid smittad person.

Jag berättade att det är mitt arbete samt att jag fick min andra spruta av vaccinet i februari. Då bad hon så hemskt mycket om ursäkt för att hon hade varit tvungen att ta med mig på ett 4 minuters samtal. :rolleyes:

Slutet gott allting gott. :) Tack för att ni har hängt med mig i ett dygn av lätt oro i magen.

Rundar av med en härlig kvällsbild från takterrassen på vårat hotell.

8F516A74-4A65-4C67-A193-8439487ADA14.jpeg
 
Toppen