Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Senator

Moderator
Av det jag läser här så tolkar jag det som att 744 är en trevligare F upplevelse än 747-8? Har jag rätt?

Jag kom med LHs B747-8i igår, helt fantastisk. Jag tror det vi forsöker säga är att B747-400 är unik av två skäl:
Ensam med att ha F på upper deck
Hårda produkten: kombination av stol och separat säng

Produkten på B747-8i är samma som A380, A330 och A340. Oavsett, det blir bra :)
 

Bryant

Medlem
Jag kom med LHs B747-8i igår, helt fantastisk. Jag tror det vi forsöker säga är att B747-400 är unik av två skäl:
Ensam med att ha F på upper deck
Hårda produkten: kombination av stol och separat säng

Produkten på B747-8i är samma som A380, A330 och A340. Oavsett, det blir bra :)


Jag tvekar inte en sekund på upplevelsen :). Det jag funderar på är om jag ska leta efter en 748 destination i USA och sen inrikes upp till ORD eller satsa på direktflyget från FRA.

Om du jämför dessa två, vilken skulle vara ditt förstahandsvsl om du flyger iväg imorgon oavsett destination?
 

agehall

Medlem
Konceptet med separat säng tilltalar mig. Dessutom är jag en sucker för upper deck. Finns de är det klart man vill vara där...

Men jag är också nyfiken på att höra vad Senator har att säga om saken.
 

Senator

Moderator
Jag hade bokat B747-400 utan tvekan av den enkla anledning att det är unikt. Jag valde dock 100% garanti denna gången efter 3 nitlotter förra året, att det var 17/22 eller 77% räckte in för mig när jag skulle betala detta i cash. Routing skulle i så fall vara BOS eller ORD, och det var för stora risker för mig helt enkelt.

Jag skall vara extra trevlig idag, och här är en preview på hur plats 1K ser ut i nosen på B747-8i.. Berätta inte för någon :) För att beskriva hur det var vid take off, använder jag min underbara brors ord till sina bonusbarn: "vi talar inte med utomhusrösten inomhus". Med andra ord, vi talar med vanlig volym. Det är ca 100-120cm mellan 1A och 1K, vi talade med inomhusrösten under hela resan utan problem..

photo.JPG
 

joemume

Medlem
Fasen nu blir jag sugen igen.... Inte bra det här Senator ... Måste titta över möjligheterna till ytterligare en F-utflykt i höst! :)
 

Senator

Moderator
Fasen nu blir jag sugen igen.... Inte bra det här Senator ... Måste titta över möjligheterna till ytterligare en F-utflykt i höst! :)

Nu skall jag jo åka hem också med en hårdvara och servicekoncept ombord som jag gillar ännu mera: Swiss A330-300... Marktjänsten i ZRH når inte hela vägen upp till FCT, men nästan. Men även efter gårdagen är Swiss bättre ombord, och det var efter min bästa LH F resa av 7..
 
Toppen