Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Bryant

Medlem
Tack för den här tråden, då jag själv sneglar på en LH First upplevelse. Jag har finkammat BC på information och är väldigt nöjd med det jag hittat. Min destination är ORD som just nu är bokad i UA C. Men jag har nog bestämt mig att om det dyker upp en Firstplats innan avgång så kommer jag att boka den. Mitt dilemma är att jag endast ska ha en enkel och om det är värt 90000 EB poäng? Men det tror jag att det är.
 

Bonden

Medlem
Jag har åkt nya F på både A380 och 747-8.

Bägge är fantastiska, men skall man gå in på nördighetsnivå så...

+A380
Gillar 1-2-1
Toaletterna är större och ligger integrerade med kabinen
Tystare (vad jag upplevde men det kan vara helt fel)

+747-8
Är ju alltid princip nya och frächa!
Snyggare plan

Själv skall jag prova 747-400 nya kabinen sista helgen i Augusti, blir riktigt spännande :)
 

Peppep

Medlem
Själv skall jag prova 747-400 nya kabinen sista helgen i Augusti, blir riktigt spännande :)
Takk for sammenligningen - kom gjerne med en oppdatert sammenligning etter du har prøvd 744. :) Jeg skal forhåpentligvis reise med LH F i oktober, enten med A380 til SIN, 744 til KUL (via BKK) eller 748 til DEL. Det er på vei til CMB, så KUL/SIN hadde passet best, men samtidig frister det å prøve 748. Klarer ikke å bestemme meg for hva jeg helst vil ha. :p
 

Bonden

Medlem
Det ABSOLUT bästa sättet att korsa Atlanten, ingen tvekan!

Ahhh... Jag har lite tvekan :rolleyes:

Tyckte att F-servicen på SQ A380 mellan FRA->JFK var riktigt, riktigt bra var imho ett par steg bättre än LH och LX. Fördelen med SQ är att deras business biljetter ofta är väldigt uppgraderingsvänliga för M&M members. Har du åkt LH F några gånger så är det definitivt värt att köra SQ som omväxling :)

Men som sagt LH F är som helhet riktigt bra, men prova gärna SQ!
 

A380*G

Medlem
Ahhh... Jag har lite tvekan :rolleyes:

Tyckte att F-servicen på SQ A380 mellan FRA->JFK var riktigt, riktigt bra var imho ett par steg bättre än LH och LX. Fördelen med SQ är att deras business biljetter ofta är väldigt uppgraderingsvänliga för M&M members. Har du åkt LH F några gånger så är det definitivt värt att köra SQ som omväxling :)

Men som sagt LH F är som helhet riktigt bra, men prova gärna SQ!

SQ kör inte F till JFK längre.. ;)
Blir att åka till IAH eller GRU om du ska åka SQ F över Atlanten. :p

För övrigt är LHs bästa hårda produkt B747 retrofit. :)
 

Senator

Moderator
SQ kör inte F till JFK längre.. ;)
Blir att åka till IAH eller GRU om du ska åka SQ F över Atlanten. :p

För övrigt är LHs bästa hårda produkt B747 retrofit. :)

Du menar att man inte lägre säljer F på SQ25/26 mellan FRA-JFK? Det verkar fortfarande vara en A380. Priser ligger i ExpertFlyer
F1 SQ F One-Way 42016(SEK) F
PSP SQ P Round-Trip 43440(SEK) F
R1 SQ R One-Way 48124(SEK) PF
FR SQ F Round-Trip 60028(SEK) F
RR SQ R Round-Trip 68752(SEK) PF

Det går att prissätta den i F från JFK-FRA och FRA-JFK på villkorliga datum i november

Jag är också väldigt nyfiken på B747-400 retrofit, men efter 3 nitlotter förra året blev jag för nervös i år :)
 

Bonden

Medlem
SQ kör inte F till JFK längre.. ;)
Blir att åka till IAH eller GRU om du ska åka SQ F över Atlanten. :p

*Skrattar* ok, Suites då ;)

c?10159025=7tB8Wqxy-tj8HTllFBPMKrohVIQ&f=.png



För övrigt är LHs bästa hårda produkt B747 retrofit. :)

Är det den i alla fall?
Mina funderingar är så här:

* 747-400 är ett plan som låter ganska mycket
* Kabinen fuktningen är inte på topp
* Är en säng verkligen nödvändig nödvändig på sträckan FRA->JFK ?
* Hur är toaletterna?
* Får man tillgång till ett fullhöjdsskåp?
* Hur är det att prata med sin medpassagerare över gången?
* Privacy väggar?

Har själv valt att testa 747-400 till JFK för att LH flyger sitt kvällsflyg dit, vilket ger en human morgon innan flygresan och framförallt många trevliga timmar i FCT :)
 

Senator

Moderator
Bonden är vaken medan Senator sover i klassen... Väljer att inte redigerar ovan post, bjuder på den :)
 
Toppen