Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

Är det så, när jag kollar har det varit dåligt med biljetter eller sjukt dyrt men får göra ett försök och kolla stubhub. Är de pålitliga? Man vill ju inte resa långt och sen råka ut för att ha inte få några biljetter (minns några kompisars köp av Super Bowl-biljetter för att se Seahawks som slutade i att de inte fick några biljetter alls)

jag har köpt biljetter som har instant delivery för då vet man, antar jag, att man sitter säkert för får man inte biljetterna direkt kontaktar man support och får det löst.
(förutom en gång när jag köpte till en slutspelsmatch som ännu inte var klar skulle spelas då fick det bli en chansning men matchen blev av och jag fick biljetterna. En annan slutspelsmatch blev inte av men då fick jag pengarna tillbaka)

edit: sökte i mailen nu och jag ser på de slutspelsbiljetterna jag köpt så är Stubhub Fan Protect med, vet inte om jag köpt de eller om de är automatiskt på matcher som är TBD. Hur som så har jag aldrig blivit blåst på stubhub och köpt till ca 5-10 evenemang
 

J S

Medlem
Grymt bra tips!
Jag har bott i Edmonton och delvis utanför San Jose samt att jag faktiskt är i USA den 12 med.....men tyvärr nere i LA.

@J S vet du om de andra handelskammarna har liknande evenemang?

Tack!
Anden007

Vet faktiskt inte, har bara haft kontakt med Bay Area-delen av SACC. Har för mig LA körde något event på en Galaxy match men det var nog inget officiellt Galaxy-event.

Sharks kör sina heritage nights utspritt under säsongen med lite kul inslag. Var bl.a. på polynesian heritage night där höjdpunkten var Star Spangled Banner på ukulele innan match.
 

Johan Hbg

Medlem
Är det så, när jag kollar har det varit dåligt med biljetter eller sjukt dyrt men får göra ett försök och kolla stubhub. Är de pålitliga? Man vill ju inte resa långt och sen råka ut för att ha inte få några biljetter (minns några kompisars köp av Super Bowl-biljetter för att se Seahawks som slutade i att de inte fick några biljetter alls)
Heta matcher blir ju så klart dyrare. Se här, stormatch i Alabama.
upload_2019-10-18_15-59-58.png


Men om du tex vill uppleva Alabama hemma en vecka tidigare så kan du göra det för sex dollar...

upload_2019-10-18_16-1-27.png
 

David

Medlem
Skall gå på min första NFL-match nu på söndag. Detroit Lions möter Minnesota Vikings på Ford Field i Detroit. Köpte biljett via Stubhub och när jag väl kommit till USA kan jag få fram biljettens QR-kod via hemsidan, gick inte hemifrån, men ladda ner den går inte så jag får förlita mig på att roamingen funkar när jag står på arenan, eller har någon tips?
 

Johan Hbg

Medlem
Skall gå på min första NFL-match nu på söndag. Detroit Lions möter Minnesota Vikings på Ford Field i Detroit. Köpte biljett via Stubhub och när jag väl kommit till USA kan jag få fram biljettens QR-kod via hemsidan, gick inte hemifrån, men ladda ner den går inte så jag får förlita mig på att roamingen funkar när jag står på arenan, eller har någon tips?
Bara vänta och se. Kommer funka fint det där.
 
Skall gå på min första NFL-match nu på söndag. Detroit Lions möter Minnesota Vikings på Ford Field i Detroit. Köpte biljett via Stubhub och när jag väl kommit till USA kan jag få fram biljettens QR-kod via hemsidan, gick inte hemifrån, men ladda ner den går inte så jag får förlita mig på att roamingen funkar när jag står på arenan, eller har någon tips?

är de inte en Q R kod som är ”rörlig” så kan du ta en skärmdump som backup, det har jag gjort för säkerhets skull några gånger
 

JockeR

Medlem
Hej,
Tittar på biljetter till två matcher i februari (New Jersey Devils och NY Rangers) via Ticketmaster. Brukar priserna ändras eller är dom fasta?
Vågar inte chansa på Stubhub även om många har positiva erfarenheter.
 

J S

Medlem
Hej,
Tittar på biljetter till två matcher i februari (New Jersey Devils och NY Rangers) via Ticketmaster. Brukar priserna ändras eller är dom fasta?
Vågar inte chansa på Stubhub även om många har positiva erfarenheter.

Tror de Rangers och Devils officiella biljetter via Ticketmaster förmodligen har fasta priser. Dock kan man via Ticketmaster även köpa "resale"-biljetter, som fungerar på samma sätt som Stubhub. Går lagen dåligt är det inte helt ovanligt att det kan bli rejält mycket billigare framåt vårkanten.
 

bhen

Medlem
Lambeau Field ikväll, Green Bay Packers mot Carolina Panthers.
Grym stämning, 4 fighter jets fly över stadium före matchen och falskärmslandare i pausen (veterans day imorgon).
kan rekommenderas för vem som helst med minsta sportintresse!
 

Attachments

  • D867DAED-CCA6-4A1D-A6F7-DD88ADFABF41.jpeg
    D867DAED-CCA6-4A1D-A6F7-DD88ADFABF41.jpeg
    186,8 KB · Visningar: 360

palmen

Moderator
Lambeau Field ikväll, Green Bay Packers mot Carolina Panthers.
Grym stämning, 4 fighter jets fly över stadium före matchen och falskärmslandare i pausen (veterans day imorgon).
kan rekommenderas för vem som helst med minsta sportintresse!
Hoppas du hade snö-kläderna på dig...
 
Toppen