Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

palmen

Moderator
Vi är några på forumet som gillar NFL vad det verkar så passar på att starta en tråd för att dela med oss om tips för resor och kunna se matcher live.
Denna tråd är inte tänkt för att diskutera NFL som sport utan mer hur man kan göra för att uppleva på plats och få ut så mycket som möjligt av det.

Börjar med min fråga. Ska till Boston i höst och Patriots har match den helgen som vi gärna vill se.
Hur går man till väga för att få tag på biljetter till vettigt pris. Finns på stubhub för ca 3000 kronor styck högt upp i ett hörn men tycker det är lite dyrt.
Var bör man bo? Vi har backup boende i Boston men kommer troligtvis att åka söderut på lördagen mot kusten. Ska man bo nära Foxborough eller spelar det mindre roll om man har tillgång till bil?
 

anjak

Medlem
Skulle gissa att dom börjar sälja biljetter till enstaka matcher framåt juli. Kolla deras hemsida för exakta datum. Verkar vara olika datum för olika klubbar när dom släpper enstaka biljetter. När jag kollar Philadelphia Eagles har dom redan börjat sälja biljetter och där ligger dom billigaste runt $100.
 

Senator

Moderator
jag skalpar alltid biljetter utanför, väntar 5min till matchstart. Även gjort på NHL slutspel, alltid funkat. När klockan säger "tick, tack, tick, tack" och killen står kvar med ett antal biljetter är det du som ligger bäst till i den diskussionen.
 

JensE

Medlem
Jag brukar alltid köpa på NFL ticket exchange. Har bara sett Saints men flertalet gånger.
Alla 70k+ säten är säsonssäten så går i princip bara köpa biljetter där av någon säsongare som inte ska gå.
 

palmen

Moderator
jag skalpar alltid biljetter utanför, väntar 5min till matchstart. Även gjort på NHL slutspel, alltid funkat. När klockan säger "tick, tack, tick, tack" och killen står kvar med ett antal biljetter är det du som ligger bäst till i den diskussionen.
Vi vill nog inte riskera det i detta fall. Det är väl typ alltid utsålt på Patriots matcher samt att det ligger mitt ute i ingenstans och har ingen större lust att bränna hela dagen på att sen kanske missa att få biljetter. Men annars är det ju klart en bra taktik.
Hur fungerar det med "svarta börsen" i USA, är det lagligt? Köper man via de officiella kanalerna är det ju safe mig veterligen.
 

palmen

Moderator
Skulle gissa att dom börjar sälja biljetter till enstaka matcher framåt juli. Kolla deras hemsida för exakta datum. Verkar vara olika datum för olika klubbar när dom släpper enstaka biljetter. När jag kollar Philadelphia Eagles har dom redan börjat sälja biljetter och där ligger dom billigaste runt $100.
Jo jag hittade lite mer info nu när man läste på och det är precis som du säger, Patriots verkar släppa biljetter i juli och priserna är ca 100-300 dollar för vår match. Snacka om skillnad mot StubHub där billigaste biljetterna på säsmta platserna kostar 250$ och uppåt.
 

Ohjay

Medlem
Bry dig inte om priser på andrahandsmarknaden än... Eftersom de vanliga biljetterna inte släppts än så är priserna långt utöver det normala.
Håll koll på Patriots hemsida så står till slut något datum när de släpper biljetterna för matcherna. Lär vara juli någon gång.
Skulle du nu inte få tag i nån biljett då, så är andrahandsmarknaden mer sansad och du kan få en biljett för betydligt mindre än 3000 (beroende på krav på plats så klart).

Har själv köpt biljetter via TicketExchange och Stubhub och båda funkade fint, men TicketExchange känns säkrare då den är 100% officiell.
 

Anton

Medlem
Jag har sett Dolphins, Buccaneers och Bears på plats. i Miami köpte vi på ticketmaster i förväg, i Tampa på plats en timme innan och i Chicago köpte vi tyvärr för ca 1200sek/pers på stubhub. Skulle gärna gå på Patriots, kan tänka mig att det är lite svårare att få tag på biljetter dit.

Är sugen på en nya NFL-match i samband med semester i höst. Vill ha den största helhetsupplevelsen, vart skall man åka?
 

seat56f

Medlem
Jag har sett prisdippar på stubhub/ticketExchange i samband med säsongsstart (strax före training camp), antar att det är när alla säsongskortsinnehavare får sina biljetter och omedelbart lägger ut biljetter de inte ska använda till försäljning.
 
Toppen