Diskussion om Norwegians aktiekurs

Diskussion i 'Andre nordiske flyselskaber' startet af 011430121, 13 Juli 2017.

1. jerk

jerk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Snart köpläge då. 1,5sek?

2. squeezen

squeezen Medlem

1,59 nu.
    30.008st stackare på avanza tappar snart allt det lilla värde som är kvar...

3. SilverJonten

SilverJonten Medlem

By:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Nöjd med att jag tog förlusten redan innan Corona om man nu kan vara nöjt med en förlust.

Berglund synes godt om dette.
  4. Tonton

Tonton Medlem

Samtidigt på diverse aktieforum på facebook. Flest raketer vinner!
    Skärmavbild 2020-08-07 kl. 22.08.19.png

Skärmavbild 2020-08-07 kl. 22.10.35.png

5. Johans00

Johans00 Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    intuition, Chrisse, Mattias Holmén og 2 andre synes godt om dette.
  6. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    samtidigt kan de, bisarrt nog, ha helt rätt. Jag skulle inte förvånas om aktien stiger kraftigt på måndag, helt utan någon logisk förklaring.

Johans00 synes godt om dette.
  7. squeezen

squeezen Medlem

Raketforskarna har nog inte koll på viktiga datum. Den desperata haussen kan jag förstå om man (som de flesta på sådana forum) pratar i egen mun.

idag var ju dock ett antal (läs mängder) av aktier som tidigare varit i lock-up släppta och såklart vill många fordringsägare som fått näst intill värdelösa aktier sälja pronto för att få loss några faktiska pengar. Således stora säljflöden och i skrivande stund ner ytterligare -12,58%

Elias, Berglund, intuition og 3 andre synes godt om dette.
  8. Nej från svenska staten, om lånegaranti, idag. Hänvisning till att bolagets skuld vid 2019 år slut var för stor (8 miljarder) och att man därmed inte hade en hållbar affär att återgå till.

Norwegian påpekar att SAS fick stöd, men jag vet inte hur deras affär såg ut 2019.

Bittert på Norwegian efter Sveriges nej - Dagens PS

9. Carl

Carl Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som skattebetalare så tycker jag beslutet är helt rätt. Utsikterna för bolaget är allt annat än ljusa samt att bolaget har försatt en del av sin svenska verksamhet i konkurs och det är ju i princip självmål.

Johan Gott synes godt om dette.
  10. mha321

mha321 Medlem

Norwegian gick väl runt 1.6 miljarder nok back 2019 (viket var avsevärt mindre roligt än tidigare). Och hade ju rejält med skulder som skulle förfalla.

Norwegian hade väl dessutom 80 miljarder i skuld, inte 8.

SAS gjorde under 2019 (brutet år slut i oktober) vinst 600msek, trots strejken. Och hade ca 28 miljarder sek i skulder

Sedan har väl Norwegian också antingen varslat eller sagt upp hela kabinen i Sverige väl? Det torde ju också minska intresset....

Johan Gott, Palazzi og Carl synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!