Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Renato

Medlem
Första gången, men har gjort hyfsad research! :)

Bra med research, samma här. Säg till om du kom fram till något nice, som kan hjälpa mig :)

Jag tänkte jag ska överraska frun och baby jr.
Helt sjukt. Blev det så billigt för att du är ute i god tid? Jag är lite sent ute. Vill åka slutet av oktober. Sjukt dyrt just nu. Får jag ställa dig lite frågor.

Vilket flygbolag och klass åker du med?
Vilket rum tog du?
Hur kom du fram till det hotellet?

Tack
 

Erik M

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Ethiopian och Austrian
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Dar Es-Salaam
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 52 500 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1770:-
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): November
Bokad: 17/9


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
så spännande resa!
Har du nån känsla för hur lätt det är att hitta biljetter i C med ethiopian? Eller nåt sätt att söka som ger hyfsat resultat?
 

Rickard_O

Medlem
så spännande resa!
Har du nån känsla för hur lätt det är att hitta biljetter i C med ethiopian? Eller nåt sätt att söka som ger hyfsat resultat?

Skulle säga att det är relativt enkelt, tycker ofta Ethiopian dyker upp när man söker resor på sträckor dom flyger.
Använder mig av United för att söka resor.
 

hendberg

Medlem
Skickar in detta citat från annan tråd för jag tycker det är relevant för alla Awards över hela brädet.

Jag minns en tid då jag satt och optimerade legs på en Dividend Miles *A-Award för att få in så många F rutter, hög rankade lounger och exotiska flygplanstyper som möjligt. Denna situation är nu i bästa fall ett par år bort och i värsta fall en svunnen tid. Med alla inställda flyg som duggar tätt numera gäller det bara att komma iväg, att lägga på extra legs är en liability som kan stjälpa hela lasset vid en inställning. Sitt inte på poängen i tron att det löser sig imorgon/nästa månad/nästa år. Earn and burn och hoppas att vi får behålla det mesta av nu existerande perks utan fler enhancements(tm).
Har själv en F-rutt till Taipei via Tokyo i början av Februari där jag fått ett ben avbokat i dagarna. Det som är avbokat är HND - FRA och som vanligt står det att de inte hittar ett alternativ. Ett av sex ben borta, och det finns ju en del alternativ om man kan tänka sig C istället vilket naturligtvis vore fint. Men jag vågar inte räkna med att Taiwan och/eller Japan är öppet då. Har du eller någon annan en bra rek på var man kan åka som dubbelvaccinerad för att uppleva sol och skåla in sin födelsedag? Lämnar familj hemma och åker själv... Ser att Costa rica är helt öppet och Mexico ser görbart ut. Finns det mer?
 
Toppen