Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Lasse Kongo

Medlem
Har lite förhoppningar om att komma iväg på en fotbollsresa i oktober el november. Skulle vilja boka utresa från Götet och hemresa till Köpenhamn. Måste man ringa in för att göra en sådan bokning? Var väl möjligt att boka det på den gamla hemsidan el?
 

Lasse Kongo

Medlem
Bokade GOT-CPH-LON och LON-CPH-GOT i plus. Kunde inte hitta dom platserna när jag sökte enkelresor. Ringer in och avbokar CPH-GOT om jag lyckas komma fram på telefonen nån dag. Eller så skippar jag sista flyget bara. Fan va jag hoppas man kommer iväg på denna.
 

Fredde18

Medlem
Vågade inte chansa och hoppas på resa till USA helt ograverat under v44 i år där vår bokning låg. Ringde idag och bokade om till påsklovet 2022, blev i princip en copy paste med samma reslängd och veckodagar och samma flighter på Swiss ToR för oss 4 i business. Skönt att Swiss är frikostiga och inte verkar ha blockat award i dessa tider.
Skönt också att jag fick boka om trots att ena vouchern gått ut och resan ligger efter 31/8. Antingen var hen schysst eller så gjorde hen fel som bokade om oss.
 

JimmyH

Medlem
Inställda flighter ggr 3 gjorde att till sist fick bli en ombokning men till det bättre hoppas jag.
3 timmar i Montreal på vägen dit och 3 timmar i Istanbul på vägen hem.
Flighten TK1791 står som "Waitlisted" är det nått jag borde bry mig om redan nu eller är det bara att avvakta?

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: LX,LX,AC / TK/TK
Kabinklass:
Business class
Avreseort: Stockholm (ARN)
Destination: San Jose / Panama City
Enkelresa eller Tur&retur: Open Jaw
Antal poäng (per person): 130 000
Skatter&avgifter (per person): 2099
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): Apr 2022
Bokad:
Feb 2021 (Jul 2021)

Flighter:
LX1255/LX86/AC1095
TK801/TK1791

Det blev en kortvarig lycka , hemresan är helt plötsligt borta från min bokning utan någon info förutom en notis i appen om att det skett en ändring:(
Jag kanske borde ha agerat direkt när jag såg att det stod waitlisted?
Vad kan man göra? Rättigheter?
billjettnummer var utställt.
 

Senator

Moderator
Det blev en kortvarig lycka , hemresan är helt plötsligt borta från min bokning utan någon info förutom en notis i appen om att det skett en ändring:(
Jag kanske borde ha agerat direkt när jag såg att det stod waitlisted?
Vad kan man göra? Rättigheter?
billjettnummer var utställt.

ja tyvärr har du den fina rättigheten att behöva hitta nya bonusplatser. Jag ser ingenting annat.
 

JimmyH

Medlem
ja tyvärr har du den fina rättigheten att behöva hitta nya bonusplatser. Jag ser ingenting annat.
Så en bokad och billjeterad resa kan tas bort helt bara för att det är en award bokning? Nu är det ju visserligen långt fram i tiden men det blir ju svårt att planera en resa som när som helst kan avbokas, urholkar ju värdet av en award bokning minst sagt.
 

squeezen

Medlem
Så en bokad och billjeterad resa kan tas bort helt bara för att det är en award bokning? Nu är det ju visserligen långt fram i tiden men det blir ju svårt att planera en resa som när som helst kan avbokas, urholkar ju värdet av en award bokning minst sagt.
Det är väl samma med revenue om det avbokas mer än 14 dagar bort. Dock såklart lättare att hitta nya revenue platser än bonusplatser.

om flygen går som de ska kan de ju inte bara cancellera din specifika bokning enkom för den är betald med poäng, medan resenärer på samma rutt som betalat med poäng får behålla sina.
 
Toppen