Diskussion om bokade Award-bokningar

Diskussion i 'Andre flyselskaber' startet af palmen, 28 Marts 2017.

  1. mha321

    mha321 Medlem

    Det är dålig framförhållning det håller jag med om. Det var till stor del pga att det var en voucher jag inte hade koll på att jag hade..

    Men jag var också explicit lovad av dem att vanliga kundtjänsten skulle fortsätta ta emot bokningar efter kl 17. Vilket de också gjorde för vissa som ringde in men inte för alla. Men visst var det överdrivet naivt att lita på den person i kundtjänst som lovade det.
     
    Mattias Holmén, M@GNÜS og Tveket synes godt om dette.
  2. Mr Basic

    Mr Basic Medlem

    By:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, du har väl varit med tillräckligt länge för att inte lita på kundtjänst. :cool:

    SAS-tombolan.....:mad:
     
    Sir Lemon, mha321 og Autonom synes godt om dette.
  3. Mr Basic

    Mr Basic Medlem

    By:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Trevligt! Får man önska en liten rapport och/eller bilder från Polaris (både lounge på IAH och ombord)? :rolleyes:
    Hade för avsikt att boka samma väg hem från Costa Rica men ”nya Tallinn” knäckte mig. :(
     
  4. pljung

    pljung Medlem

    By:
    Partille
    Land:
    Sverige Sverige
    Har bonusresa bokad (Amex 2-4-1 för 2 personer) GOT-DPS, utresa 7/8 GOT-FRA-IST-DPS och retur 27/8 DPS-IST-GOT. TK ställde igår in flyget IST-DPS på utresan. Kikade lite på TK:s hemsida idag och nu verkar även hemresan vara inställd (går ej at boka DPS-IST 27/8). Tänkte jag avvaktar om även DPS-IST blir inställt innan jag kontaktar SAS.
    Min fråga är, det blir väl inga kostnader för att boka om detta då TK ställt in ett flyg?
     
  5. ekf

    ekf Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Nej, men SAS kommer bara att boka om dig till existerande awardtillgänglighet, så det är nog det som kan sätta käppar i hjulen för dig
     
  6. pljung

    pljung Medlem

    By:
    Partille
    Land:
    Sverige Sverige
    Så är det givetvis men har hittat lite alternativ på UA:s hemsida, sen ska dessa också finnas tillgängliga för SAS :confused:
    Blev nu själv påmind att jag bokade denna resa innan "prishöjningen" av poäng, så blir det att betala mellanskillnaden av poäng? Någon med erfarenhet av det?
     
  7. Brandten

    Brandten Medlem

    By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Så om vår nästan direktflyg till Manilla (2 mellanlandningar bara ) blir inställt av TK så kan man hoppas att SAS bokar om till något riktigt kul med tex ANA eller EVA Air utan merkostnad för mig?
     
  8. ekf

    ekf Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det har det ju rapporterats om många gånger på BC....

    Ofrivillig ändring: Poängkostnad, voucher etc gäller som för originalbokningen
    Frivillig ändring: Ny poängkostnad samt att poäng och voucher måste vara giltiga vid ändringstillfället
     
    pljung synes godt om dette.
  9. ekf

    ekf Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    De kommer säkert att hävda att det ska vara en reasonable routing... Men ja, i princip.. det är ju inte du som resenär som valt att göra en ändring av ingånget avtal (bokningen)...
     
    Brandten synes godt om dette.
  10. Resetokig

    Resetokig Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hej @pljung! Vi var inbokade på samma flight och har gjort research under morgonen. Det ser ut som att Turkish nu endast kommer köra varannan dag och 8/8 hamnade då i kläm. Jag kollade alternativ både på United och Air Canadas hemsida och de diffade lite, dock verkade tillgängligheten på den långa sträckan finnas på båda ställena. Ringde nyss SAS för ombokning till närliggande dag och fick tag i ARN-IST i eko och IST-DPS i biz. Dock blev IST-DPS på väntlista och kvinnan i telefon sa att vi ska avvakta tills vi får en bekräftelse på mail.
    Så tips kolla alternativ om ni fortfarande vill åka. Har er hemresa också "hamnat i kläm" kolla då dagen innan och efter.
    Någon som har erfarenhet av hur lång tid Turkish brukar hålla en på väntlista innan man får en bekräftelse, om man nu blir bekräftad?

    Ingen poäng- eller prisskillnad för vår ändring.
     
    Mr Basic, Mattias Holmén, pljung og 2 andre synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!
×