Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Sir Lemon

Medlem
Jag försökte boka en liknade rutt i veckan, men agenten lyckades inte få igenom bokningen - "computer says no". De skulle skicka vidare det till en annan avdelning och försäkrade mig om att biljetterna skulle komma någon dag senare.

Nu har de dock återkommit och sagt att anledningen till att bokningen inte kunde genomföras var att det inte längre är tillåtet att åka till Hawaii via Asien :eek:. Låter oroande med tanke på att det tycks vara både avstämt internt samt en block i systemet och därav kanske inte riktigt på temat "lita aldrig på kundtjänst". Har någon annan här hört något liknande?
Det värsta är att agenten sa att både United och SAS egen plåt var extremt svårt att hitta awards till. Det de hade gott om just nu var Swiss och Turkish. Turkish gillar jag, men Swiss såväl som Lufthansa ger mig alltid känslan av att det finns ngt bättre, vilket det ju gör hos dem. Hellre Swiss dock än Lufthansa.
 

Brandten

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: New York (EWR)
Enkelresa eller Tur&retur: tur & retur
Antal poäng (per person): 60 000
Skatter&avgifter (per person): ca 750kr
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): 2021-06-02
Bokad: 2021-04-05

Jag har förstås liten tro på att komma iväg men när jag såg att det fanns business på det som nu ser ut att vara jungfrufärd för SAS 321LR kunde jag inte låta bli. Hemresa via CPH.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Ser fram emot reserapport från den!
Flög ju "SAS" B737 Business till EWR en gång vilket var riktigt trevligt. :)

Kollade på betalbiljett det datumet för att vara med på premiären men hade ju missat x4 kampanjen med två dagar så struntade i det. Hade väl blivit härliga 60k poäng annars. :)
 

palmen

Moderator
Ser fram emot reserapport från den!
Flög ju "SAS" B737 Business till EWR en gång vilket var riktigt trevligt. :)

Kollade på betalbiljett det datumet för att vara med på premiären men hade ju missat x4 kampanjen med två dagar så struntade i det. Hade väl blivit härliga 60k poäng annars. :)
X4 kampanjen gäller väl i hela juni också? Eller missar jag någon annan parameter i kampanjens villkor?
 

Brandten

Medlem
X4 kampanjen gäller väl i hela juni också? Eller missar jag någon annan parameter i kampanjens villkor?
Eh oj vilken tankevurpa med månader och nummer. Du har rätt.
Nej, kampanjen är giltig och @Brandten har ingen ursäkt att inte boka!
Attans jag hade tvättid just den dagen
Skämt och sido så vågar jag inte ta PCR test så väntar ut resandet till man kan testa på annat vis.
 

malmokalle

Medlem
Har satt en alert på AwardFares MIA-CPH, har kollat mina datum nu under påsken och jag hittar några resor som uppfyller mina önskemål. Har dock inte fått mail från AwardFares. Tillfälligt eller kan man inte lita fullt ut? Vad är era erfarenheter?
 

Mr Basic

Medlem
Har satt en alert på AwardFares MIA-CPH, har kollat mina datum nu under påsken och jag hittar några resor som uppfyller mina önskemål. Har dock inte fått mail från AwardFares. Tillfälligt eller kan man inte lita fullt ut? Vad är era erfarenheter?
Alerts via Awardfares (och Expertflyer) har inte funkat med SAS de senaste 2-3 åren. :(

Edit. Avser long haul business-award med SAS.
 

malmokalle

Medlem
Alerts via Awardfares (och Expertflyer) har inte funkat med SAS de senaste 2-3 åren.

Ursäkta var lite otydlig. Behöver inte vara SAS direkt, vet att dom inte har släppt MIA. Jag har bl.a. hittat TAP. Har satt alert på 17 februari, +- 1dag och 2 pax i Biz. Visa bifogad bild 117638

AF.jpg
 
Toppen