Diskussion om bokade Award-bokningar

Diskussion i 'Andre flyselskaber' startet af palmen, 28 Marts 2017.

1. SSA

SSA Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte om det är rätt forumavdelning men jag bjuder på en räkmacka om någon där ute har panik inför morgondagen då 31/3 vouchern går ut.
    Hoppas att det uppskattas och att bokning är möjligt hos agenten för det visar tillgänglighet på Air Canadas hemsida.
    Det är inte lika bra som att åka alla fyra ben i första klass men fortfarande väldigt bra!

Pinga mig gärna om ni lyckades! :)

Frankfurt - Tokyo Haneda 5:e Mars 20.45 > 16.15+1 777-300ER Första Klass
    Tokyo Narita - Honolulu 6:e Mars 21.30 > 09.20 A380 Business Class

Honolulu - Tokyo Narita 17:e Mars 12.30 > 16.55+1 777-300ER Första Klass
    - Halvdag/kväll i Tokyo (16.55 - 11.00 dagen efter)
    Tokyo Haneda - Frankfurt 19:e Mars - 11.00 > 15.20 777-300ER Business Class
    Vill man inte ha en kväll i Tokyo (vem vill inte?) finns det C på 00.50 planet hem också den 19:e.

Vill man testa någon annan business class produkt på sista biten från Tokyo till Frankfurt så är det säkert möjligt med t.ex Asiana A380 och förmodligen flera andra bolag också utöver det men det kan man kolla upp själv om man så önskar.

Lycka till!

Sidst redigeret: 30 Marts 2021
    KennethL, Maja, squeezen og 6 andre synes godt om dette.
  2. Axxo

Axxo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag och min vän ska till Maldiverna i morgon förmiddag. Ditresan är i ekonomi och jag har hållit utkik efter business biljetter men inte hittat förrän nu... hittade business på den långa flighten som är i morgon kväll. Tror ni att SAS tillåter att man ändrar biljetterna till business i morgon om dom finns kvar ? (Vårt första plan går vid 11:30)

3. Magnus Lindskog

Magnus Lindskog Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Synd man skulle bli strypt om man tar en sådan resa utan att sambon får följa med men man är ju smått sugen då det ju är riktigt svårt eller typ omöjligt att hitta dem resorna för 2 pax

Sir Lemon synes godt om dette.
  4. SSA

SSA Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det är en lite för lång period borta från hemmaplan för att det skulle kunna vara en legitim 'golfresa med grabbgänget'.

5. Axxo

Axxo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick tag i SAS en liten stund efter mitt inlägg och dom ville inte ändra på min biljett då det var inom 24 timmar. Jag har ganska rikligt med poäng och 2 vouchers som jag fick förra året. Funderar på att ringa in vid 09:00 i morgon bitti och boka nya biljetter på ditvägen på samma flyg fast i business och behålla den ursprungliga utresan i ekonomi då jag inte vill att mina hembiljetter ska avbokas. Tror ni det funkar? hehe.

Sir Lemon synes godt om dette.
  6. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller tummarna att du lyckas!

Axxo synes godt om dette.
  7. palmen

palmen Moderator

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Du tänker alltså skippa att åka på utresan? Det är stor risk att resterande flighter i bokningen avbokas då, det brukar vara det normala förfarandet när man missar en flight att resterande flighter då automatiskt förfaller.

Frisk78, Mr Basic og Axxo synes godt om dette.
  8. Axxo

Axxo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du har nog rätt

9. Brandten

Brandten Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Kommer du ner när vi åker hem?

Vi har utresa 21/12 och hemresa 6/1. Fanns inget flyg ARN-IST så blev via FRA ner och TLL hem.

Mattias Holmén synes godt om dette.
  10. Myllys35

Myllys35 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag försökte boka en liknade rutt i veckan, men agenten lyckades inte få igenom bokningen - "computer says no". De skulle skicka vidare det till en annan avdelning och försäkrade mig om att biljetterna skulle komma någon dag senare.

Nu har de dock återkommit och sagt att anledningen till att bokningen inte kunde genomföras var att det inte längre är tillåtet att åka till Hawaii via Asien :eek:. Låter oroande med tanke på att det tycks vara både avstämt internt samt en block i systemet och därav kanske inte riktigt på temat "lita aldrig på kundtjänst". Har någon annan här hört något liknande?

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!