Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Jonas F

Medlem
Är det fortfarande det gamla Tallin 018 numret som gäller för att boka med voucher?
087974040 brukar det sägas är gällande nummer numera.
Är det öppet idag söndag 28 mars?
Ja, 9-16 har de extraöppet denna helg pga många vouchers som går ut.
Singapore Airlines går inte att boka fortfarande?
Nix.
Tänkte boka ANA första klass helst. Är det nya kabinen till Frankfurt nu?
Ena avgången från Haneda, den vid 00:50, är så vitt jag förstår planerad med nya kabinen. Men allt kan ju förstås ändras. Jag övervägde själv att boka den igår men då fanns det bara en plats. Så det fick bli via London istället.
 
Last edited:

Glenn E

Medlem
087974040 brukar det sägas är gällande nummer numera.

Ja, 9-16 har de extraöppet denna helg pga många vouchers som går ut.

Nix.

Ena avgången från Haneda, den vid 00:50, är så vitt jag förstår planerad med nya kabinen. Men allt kan ju förstås ändras. Jag övervägde själv att boka den igår men då fanns det bara en plats. Så det fick bli via London istället.

Tackar!
Jag har bokat nu NH223 första klass i januari och NH224 Frankfurt Haneda i business class tillbaka i Februari . Om det är den nya kabinen ska ju även business vara väldigt bra.

Jag blev upplyst om att för närvarande får man ändra biljetten en gång fast vouchern har gått ut så länge som avgångsort och ankomstort inte ändras.
Man kan till och med ändra till en högre klass.
 

Fredde18

Medlem
Jag blev upplyst om att för närvarande får man ändra biljetten en gång fast vouchern har gått ut så länge som avgångsort och ankomstort inte ändras.
Man kan till och med ändra till en högre klass.
Detta med 1 gång är ju olika bud på men SAS skriver själva i sin FAQ att man får omboka, men inte att det bara gäller 1 gång. Däremot stämmer det med "samma avgång och destination".
Frågor och svar: Corona och EuroBonus | SAS
Kolla svaret på fråga 11.
 

Glenn E

Medlem
Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: SAS, Swiss, COPA, Turkish Airlines
Kabinklass: Business
Avreseort: Oslo
Destination: Cartagena, Colombia
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng (per person): 165 000 per person med en 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 1875:- per person
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Oktober 2021
Bokad: 23:e Mars 2021

Visa bifogad bild 117413
Välkommen till businessclass forumet!
165000 poäng per person? Ska det inte vara 82500?
 

Senator

Moderator
Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: SAS, Avianca, Air Canada Rouge, Air Canada
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm ARN
Destination: San Jose, SJO
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng (per person): 65 000 per person med en 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 2059 kr per person
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Februari 2022
Bokad: 28:e Mars 2021


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Valde returen via Canada för att det var betyldigt bättre restider med lagom (ca 2 h) byten och att det skall vara Air Canada Signature Class mellan Montreal och London som jag ville prova.

När biljetten blev utställd ser jag att SJO-YUL är "operated by Air Canada Rouge" och är 5 timmar i en A319. Enligt AC så är dessa med nyare inredning men blir ändå osäker om det blev rätt. Vad säger expertisen här, är AC Rouge på längre distans uthärdligt? Är en dagflygning så räknar inte med att sova ändå.

Jag tror faktisk inte det är så himla stor skillnad på Air Canada Rouge Premium ombord en A319 jämfört med tillsvarande på en Mainline A319. Jag har åkt ganska mycket AC A319/320 och när jag tittar på bilderna så känns det ganska jämförbart. Jag tar hellre en iPad Rouge har som är kopplat till Wifi och IFE jämfört med den liiiiiiiilllllllla skärmen som är ombord mainline ;)

Kanske lite bättre mat/dryck ombord mainline skulle jag gissa:
Air Canada North America and Caribbean Premium Rouge Class
Air Canada - North America Business Class

Rouge är ett större bekymmer när man står mellan en B767 och en B77W kan jag tycka.
 

hendberg

Medlem
Min voucher går ut den 31/3 så började få lite panik över det.
Mycket trevlig person som hjälpte mig att boka hos SAS.
Använde United och Air Canadas hemsidor för att kolla tillgängligheten och allt blev bokat på mindre än 30 minuter och biljetter utställda direkt.

Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: NH / ANA
Kabinklass: First
Avreseort: Frankfurt
Destination: Hawaii
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 125.000 (med 1 voucher)
Skatter&avgifter (per person): Ca 2.400 kr
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Februari 2022
Bokad: Mars 2021

Tyvärr ingen sträcka med A380 vilket hade varit kul men får hålla ögonen öppna om det dyker upp närmare avgång.
Velade länge om jag skulle testa EVA AIR och deras ganska nya kabin i C på hemvägen via TPE & BKK som också fanns tillgängligt men beslutade mig för att det fick bli en F-resa hela vägen denna gång. Har inga större förhoppningar att Japan kommer ha öppet Februari-22 vilket gör att jag kanske måste boka om Tokyo - Hawaii delen då resan som den är nu innefattar byte av flygplats i Japan men så länge får bokningen var så här.

Fullständig resa:

Frankfurt - Tokyo, Haneda 77W
Tokyo, Narita - Honolulu 77W
Honolulu - Tokyo, Narita 77W
Tokyo, Haneda - Frankfurt 77W

Visa bifogad bild 117419
Vänta nu, nu blev jag väldigt nyfiken. Har själv försökt få till en vända till Hawaii men fått nedslag på routingen västerut. Ringde du in nyligen? Jag fick "bara" till det till HND och sen vidare till TPE i C. Har försökt HNL tidigare men fått nedslag på den routingen. Jag vet att folk fick till den för några år sen, men du lyckades nu? Bara gratulera...
 

Glenn E

Medlem
Vänta nu, nu blev jag väldigt nyfiken. Har själv försökt få till en vända till Hawaii men fått nedslag på routingen västerut. Ringde du in nyligen? Jag fick "bara" till det till HND och sen vidare till TPE i C. Har försökt HNL tidigare men fått nedslag på den routingen. Jag vet att folk fick till den för några år sen, men du lyckades nu? Bara gratulera...
När jag ringde och bokade i lördags var agenten väldigt tillmötesgående. Han ville bara få till en bra bokning så det går nog just nu.
 

philky

Medlem
När jag ringde och bokade i lördags var agenten väldigt tillmötesgående. Han ville bara få till en bra bokning så det går nog just nu.
Lyllos dig, själv fick jag nedslag på samma rutt idag trots att agenten hittade alla flyg. "Gick inte att ställa ut pris" och "ansvarig säger nej" :(
 

J1981

Medlem
När jag ringde och bokade i lördags var agenten väldigt tillmötesgående. Han ville bara få till en bra bokning så det går nog just nu.

Lyllos dig, själv fick jag nedslag på samma rutt idag trots att agenten hittade alla flyg. "Gick inte att ställa ut pris" och "ansvarig säger nej" :(

Ibland ska man ha tur. Riktigt snygg bokning Glenn
 
Toppen