Dining by AMEX för Platinum

Diskussion i 'Kreditkort' startet af dave.s, 24 August 2021.

1. Valley

Valley Medlem

By:
    Karlstad
    Land:
    Sverige Sverige
    De bästa plockas i Bohuslän, utanför Grebbestad/Fjällbacka.
    Sedan testade jag irländska för några veckor sedan. Fick inte med mig sorten, men de var riktigt, riktigt bra.

Sir Lemon, Henrik_B og Dbodenfo synes godt om dette.
  2. Henrik_B

Henrik_B Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Måste varit samma, trodde han var spanjor, riktigt duktig. Man ska ju inte outa namn här men det började på "R". F.ö. är Grebbestads även mina favoriter, med Gillardeau som trolig tvåa.

Dbodenfo synes godt om dette.
  3. Restauranger eller Ostron?
    Brasserie Gruppen äger både Ricordi och Prinsen. Båda skulle jag säga är bra.

Håller med Skotska ostron är också riktig mumsiga. Men våra svenska västkustars Gigas är bäst. Merroire runt Grebbestad är mina favoriter. Dock har Klemmings Ostron seglat upp och kan rekommenderas.

Ja tror det var samma. Svårt att få tag på i landet - men Kumamoto Ostron antigen från Portland, Oregon eller Japan är också riktigt bra.

Sir Lemon og Henrik_B synes godt om dette.
  4. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänkte restauranger, otydligt formulerat från min sida. Är Villa Godthem något att ha?

Sir Lemon synes godt om dette.
  5. Väldigt längesedan jag var där - och då under andra ägare. Men det ligger ju bra - fun fact är att jag var på en tidig sommar promenad runt djurgården och då brann det i skorsten varpå det kom fem brandbilar - Villan Godthem blev utrymt men utebaren fortsatte ta emot beställningar när alla var ute.

Zink var bra innan det flyttade men inte varit på nya stället. East är ju samma har inte varit där sedan Brasserie Gruppen köpte det. Frun var på Orangeriet för ett tag sedan och sa att det var helt ok - Trattorian är väll samma kök som Orangeriet. Men var senast på Ricordi och gillade vad som serverades. Mozzarella bar är ju alltid trevligt - det ska också vara deras flaggskepp - så hade satsat på det.

Sir Lemon og Remington Steele synes godt om dette.
  6. Thornado

Thornado Medlem

Halvt OT, men jag sitter ju fortfarande på ett holländskt Amex Platinum och fick just mail från dem att jag får 200 EUR i dining credit att använda fram till slutet av året på ett antal utvalda restauranger runt om i världen (inklusive ett antal i Stockholm/Göteborg/Malmö).

andreas, Berglund, igelkotten og 5 andre synes godt om dette.
  7. Big Birger

Big Birger Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Redan min nya favoritrestaurang. :)

Sir Lemon, micsjo, Mikeswede og yderligere 1 synes godt om dette.
  8. Isak21

Isak21 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick samma, men för Sverige och här är det 1000:-

Följande restauranger:

STOCKHOLM
    Bonnie's
    Miss Voon
    Paraden Kvarterskrog
    Stallmästargården
    Taverna Brillo
    Wedholms Fisk

GÖTEBORG
    SK Mat & Människor
    Tranquilo

MALMÖ
    Johan P
    MJ's

Sir Lemon, Robert flysas, palmen og 4 andre synes godt om dette.
  9. 1 000 kr att äta gott för

Platinum bjuder
    Vi vill fira vår nya förmån Dining by Amex genom att ge dig som Platinum-medlem 1 000 kr att använda på någon av våra utvalda restauranger, antingen på hemmaplan eller på resan. Använd dina 1 000 kr när det passar dig fram till och med 31 december 2021. Var väljer du att njuta?

Registrera ditt Platinum för att ta del av kampanjen.

Noga utvalda restauranger – hitta din favorit
    Äntligen säger vi "smaklig måltid". Registrera ditt Platinum för att ta del av erbjudandet. 1 000 kr dras automatiskt av från din faktura efter att du betalat på någon av de utvalda restaurangerna fram till och med 31 december 2021. Du kan spendera hela beloppet på en gång eller dela upp det vid olika tillfällen.

De lokala restauranger som är inkluderade i detta erbjudande är:

STOCKHOLM
    Bonnie's
    Miss Voon
    Paraden Kvarterskrog
    Stallmästargården
    Taverna Brillo
    Wedholms Fisk

GÖTEBORG
    SK Mat & Människor
    Tranquilo

MALMÖ
    Johan P
    MJ's

Juancarlos, Sir Lemon, aruba1 og 2 andre synes godt om dette.
  10. GOTBound

GOTBound Medlem

By:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag tolkar som detta gäller utöver det tidigare erbjudandet vi avhandlat i tråden?

Jane Insane, Remington Steele og Isak21 synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!