Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Moco

Medlem
Det var i jämförelse med £200, men om du bor i UK så förstår jag att du inte tycker det svenska erbjudandet funkar så bra. Jag tror inte Brasserigruppen har någon restaurang där alls.

Vad jag menade var att bor du utanför Stockholm blir det, i min mening lite svårare eftersom du, på ett eller annat sätt, måste resa till Stockholm för att kunna ta del av de två erbjudandena. Utbudet och möjligheten att använda de £200 i UK är större även utanför, exempelvis, London.
Det är alltså i denna kampanj möjligt att äta i såväl London som i en mindre ort i Yorkshire. Inom Sveriges gränser är erbjudandet begränsat till de tre "storstäderna", och täcker inte in eventuella restauranger i varken Billingsfors eller Ånge.
 

Big Birger

Medlem
Testade Pas d'Art ikväll.

Kan nog vara det mest icke prisvärda restaurangbesöket jag har gjort i Stockholm, och då är ändå Amexdelen avdragen. Blir ingen återkomst dit.
Kass personal (På en fråga om de olika ostronalternativen så var svaret i stil med "Jag rekommenderar de billigaste ostronen, eftersom jag ändå inte känner någon skillnad på dem", Dålig mat (Min kom in kall, och min gästs mat var inte tillagad ordentligt), och i allmänhet helt överprisat.

Vill ändock tacka Amex för detta initiativ. Jag gillar sånt, även om restaurangen inte föll mig i smaken, alls.
Ny mätpunkt igår kväll för 4 personer på Pas d'Art (två olika Platinum-konton).

Exec. summary: Trevlig lokal, bra läge, lite hög musik, absolut en trevlig kväll med bra service. Inte prisvärt till ordinarie pris.

Service:
Vi fick en helt nyanställd tjej som servitris. Superengagerad och absolut toppen på alla sätt. Amex-dealen var inget som helst bekymmer, och hon förklarade vad som gällde. Men det var ca: 1 timme att vänta från att vi fick in förrätten tills vi fick våra varmrätter. Det är inte ok, men knappast servitrisens fel.

Förrätter:
De övriga i sällskapet beställde den friterade bläckfisken till förrätt, och var lyriska. Jag spelade säkert framför egen kasse och tog chevré, som var riktigt bra den också.

Varmrätter:
Laxen - Bra, men lagom till en 9-åring i portionsstorlek. 3 små små potatisar känns onödigt lite.
Torskryggen - Bra, men också en ganska liten portion.
Pastan - Jättebra, och lagom till en skogshuggare. Den mättade rejält.
Sommarsalladen med kyckling - Det var borderline till rawfood! :eek:. Snyggt presenterat dock och rejäl portion. Bra kyckling!

Foto 2021-09-02 20 43 24.jpg
 

Sir Lemon

Medlem
Ny mätpunkt igår kväll för 4 personer på Pas d'Art (två olika Platinum-konton).

Exec. summary: Trevlig lokal, bra läge, lite hög musik, absolut en trevlig kväll med bra service. Inte prisvärt till ordinarie pris.

Service:
Vi fick en helt nyanställd tjej som servitris. Superengagerad och absolut toppen på alla sätt. Amex-dealen var inget som helst bekymmer, och hon förklarade vad som gällde. Men det var ca: 1 timme att vänta från att vi fick in förrätten tills vi fick våra varmrätter. Det är inte ok, men knappast servitrisens fel.

Förrätter:
De övriga i sällskapet beställde den friterade bläckfisken till förrätt, och var lyriska. Jag spelade säkert framför egen kasse och tog chevré, som var riktigt bra den också.

Varmrätter:
Laxen - Bra, men lagom till en 9-åring i portionsstorlek. 3 små små potatisar känns onödigt lite.
Torskryggen - Bra, men också en ganska liten portion.
Pastan - Jättebra, och lagom till en skogshuggare. Den mättade rejält.
Sommarsalladen med kyckling - Det var borderline till rawfood! :eek:. Snyggt presenterat dock och rejäl portion. Bra kyckling!

Visa bifogad bild 121042
Välskriven recension med hög grad av specificitet och konkretion.
 

Jonas C

Medlem
Går det att kombinera erbjudandet med guldmedlemskap på Brasseriegruppen för 15% rabatt på notan? Tänker mest på dryck och eventuell efterrätt som inte ingår i erbjudandet.
 

micke99

Medlem
Jag har registrerat mig för erbjudandet för 2 gratis middagar, Sen skulle jag registrera mig för 1000kr krediterat kampanjen, då står det att jag redan är registrerad, bara kolla med er experter, Är det då bara att boka bord och betala med amex sen kommer de krediteras upp till 1000kr på de utvalda restaurangerna ?
 

Ano

Medlem
Jag har registrerat mig för erbjudandet för 2 gratis middagar, Sen skulle jag registrera mig för 1000kr krediterat kampanjen, då står det att jag redan är registrerad, bara kolla med er experter, Är det då bara att boka bord och betala med amex sen kommer de krediteras upp till 1000kr på de utvalda restaurangerna ?
Registrera dig för 1000kr-kampanjen via chatten om länk ej funkar.
 
Jag har registrerat mig för erbjudandet för 2 gratis middagar, Sen skulle jag registrera mig för 1000kr krediterat kampanjen, då står det att jag redan är registrerad, bara kolla med er experter, Är det då bara att boka bord och betala med amex sen kommer de krediteras upp till 1000kr på de utvalda restaurangerna ?
Fick samma, frågade chatten och det är två oberoende erbjudanden. Men kräver registrering, så hör av dig i chatten så signar de upp dig.
 
Toppen