Senaste nytt

Delta Sky Club verkar ha lite för många medlemmar

Magino

Medlem
Att amerikaner fuskar till sig lounge access med A3 eller TK kort tror jag snart kommer leda till att lounge access tas bort för *G på domestic. Både ST och OW har tagit bort den förmånen.

Vart och när kommer OW ta bort lounge tillgången för icke amerikanska FFP på inrikesresor i USA?

Om nu *A skulle ta bort lounge tillgången för *G för att ST har tagit bort den för sina medlemmar, vad har då detta med A3 att göra? Ser inte kopplingen mellan ST och A3.

Sen ogillar jag starkt att du kallar folk för fuskare som på helt korrekt och enligt spelreglerna skaffar sig A3 *G. Sen att det är väldigt enkelt att skaffa sig *G hos just A3 är en sak, men kalla oss inte (ja, inklusive mig) för fuskare. Finns flera bonusprogram som under året både har varit enklare och billigare att få *G hos än A3, sen att giltighetstiden är lite oklar hos A3 är en annan sak.
 

Jonas C

Medlem
Sen ogillar jag starkt att du kallar folk för fuskare som på helt korrekt och enligt spelreglerna skaffar sig A3 *G. Sen att det är väldigt enkelt att skaffa sig *G hos just A3 är en sak, men kalla oss inte (ja, inklusive mig) för fuskare. Finns flera bonusprogram som under året både har varit enklare och billigare att få *G hos än A3, sen att giltighetstiden är lite oklar hos A3 är en annan sak.

Nu syftade jag inte på kalla A3*G i sig som "fuskare" då jag själv och många andra har tagit del av deras låga krav för *G status. Däremot syftar jag på vad många UA statushållare gör. De skaffar ett A3*G kort för att slippa betala för sina United Club medlemskap, samtidigt som de kan ta del av fria uppgraderingar från sina 1K, Plat, Gold, etc. Om det nu är operating carrier som betalar lounge avgiften så tror jag inte att UA är så glada över att tvingas gå miste om intäkterna från UC medlemskap, och fortsätter tillräckligt många med detta "knep" så är det bara en tidsfråga innan UA kräver ändring på reglerna. UA tog nyligen bort en gratis väska för *S av precis samma anledning.
 

agehall

Medlem
Om det nu är operating carrier som betalar lounge avgiften så tror jag inte att UA är så glada över att tvingas gå miste om intäkterna från UC medlemskap

Fast det har vi inte fastställt och jag tycker det låter helt orimligt...

Jag tror mer att UA är upprörda för att det blir mer folk i deras lounger än de tänkt sig och de därför måste bygga ut dem. Andelen A3-besökare jmf med alla som köper sig access lär knappt vara märkbar...
 
Toppen