Danskt golfproffs greps ombord på British Airways plan

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startet af johannesa, 1 August 2019.

1. johannesa

johannesa Medlem

Jag var med på den här flighten:
    Thorbjörn Olesen greps av polis – misstänks för sexuellt ofredande | Aftonbladet
    Står Memphis i artikeln men var i själva verket ett flyg från Nashville. Satt i den lilla Club World-kabinen bakom första klass och han stod under en period bredvid mitt säte och argumenterade med Cabin Service Directorn. Blev lite hetsigt, han hoppade också emellan sätena men hanterades mycket proffisgt av crew. Jag fick både fylla i en av British Airways:s Witness Forms och lämna ett statement till polisen när de kom ombord efter landning. De flesta på flyget var helt ovetandes om att det överhuvudtaget hade pågått nåt. Även flera i den lilla kabin jag satt i hade sovit igenom incidenten men jag misstänker att ingen i första klass kan ha missat det. I första klass satt för övrigt även den amerikanske countrystjärnan Tim McGraw.

Brandforce, jerixon, slugger4567 og 11 andre synes godt om dette.
  2. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det här är varför jag helt slutat åka första klass och väljer privatflyget istället.

MegaFlyer, Rasmus_1, Voyageur og 21 andre synes godt om dette.
  3. Thornado

Thornado Medlem

Precis, så jobbigt att behöva dela kabin med "Johnny med pikétröjan".

MegaFlyer, sammyj, FilipJ og yderligere 1 synes godt om dette.
  4. henrik l

henrik l Medlem

By:
    KVB
    Land:
    Sverige Sverige
  5. WarrenBuffett

WarrenBuffett Medlem

By:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    @johannesa kan du bekräfta att "He is also accused of urinating in their first-class aisle."? verkar helt sjukt!

6. nissefalk

nissefalk Medlem

By:
    Aplared
    Land:
    Sverige Sverige
    Ian Poulter var också med på det flyget i Första klass och även han försökte lugna ner situationen, himla trist incident, Olesen verkar så himla lugn och trevlig på banan, men, ibland kan det verkligen gå fel.

pep synes godt om dette.
  7. johannesa

johannesa Medlem

Jag kan inte bekräfta att han verkligen gjorde det men pratade med CSD som på brittiskt understated vis sa att han hade fortsatt att bete sig illa, och mycket värre, när de väl fått honom att återvända till första klass-kabinen, så mycket talar väl för att det är sant.

8. Valley

Valley Medlem

By:
    Karlstad
    Land:
    Sverige Sverige
    Får vi se vad som kommer fram till slut.
    Men någon lika korkad är väl ändå ett av vittnena? Tror nog damen i fråga borde fundera lite på hur verkligheten ser ut.

"Du förväntar dig kanske det på ett budgetflygbolag, inte i första klass på British Airways (British Airways)"

Har läst om hur ex. vis Yngwie M lär ha betett sig ombord. Och är det sant kan man nog lugnt påstå att det händer oftare i first.......

9. malmokalle

malmokalle Medlem

By:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl bara att införa en begränsning på tre alkoholhaltiga drycker i First, finns andra bolag söm löser problemet så.;)

gastronaut, Alf, MegaFlyer og 12 andre synes godt om dette.
  10. mha321

mha321 Medlem

Det brukar ju serveras ur stor flaska i first. Då kan nog även 3st räcka för att skapa problem...

henrik l og malmokalle synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!