Senaste nytt

Dagens bild

mash

Medlem
Ser ut som om polisen här i Dubai har gått och skaffat nya arbetsfordon, det fick tydligen duga med Ferrari, Bentley och Mercedes SLS AMG den här gången. Dom har fått registreringsplåtarna 3, 4 och 5. Jag undrar vilka bilar som stoltserar med 1 och 2. Någon som vet? :)

20131023_124930.jpg
 

Gnagel

Medlem
Birdleg.jpg
När jag för några år sedan var nere i Sydafrika och jobbade och vi gick in för landning i Polokwane så såg jag att en fågel fastnat inne mellan klaffarna. Jag han inte smussla fram telefonen snabbt nog för att hinna få en bild på fågeln intrasslad i de rörliga delarna men när vi landat och man fällt in klaffarna så kunde jag i alla fall knäppa en bild där ena benet sticker ut på det olyckliga (och förmodligen stendöda) djuret. Jag påpekade för crew vad jag sett och jag såg det pågick en del aktiviteter vid den vingen medan vi stod och väntade på bagaget (terminalen är lite så man stod på andra sidan ett panoramafönster bara några tiotal meter från kärran).
 

Johan_G

Medlem
Jag lägger upp en liten bild från luften, tagen 2010. Man ser inte mycket av vingen men någon här kanske känner igen flygplanstypen, som ledtråd kan nämnas att sträckan är LED-CPH. IMG_0802.jpg
 
Toppen