Senaste nytt

Curve betalkort

ndr

Medlem
Jag fick också min limit sänkt utan att ha bytt kort. Kontaktade supporten och dom bad mig verifiera mig igen med ID osv.
Har gjort det för ca 2 veckor sedan och har fortfarande inte fått något svar.

Har varit ganska skeptisk till Curve senaste tiden även om jag gillar själva idén men nu klipper jag nog det här kortet.
 

ndr

Medlem
Hej, är det någon mer som haft problem med att använda Curve-kortet på bensinstationer? Jag får ”medges ej” eller att ”betalningsmetoden nekades” trots att jag dubbelkollat så att allt stämmer.
Någon som haft liknande problem?

Man behöver kontakta supporten för att dom ska låsa upp för bensinstationer, tror det gäller för obemannade men kan vara för andra också.
Jag hade problem på vissa mackar och kontaktade supporten för längesedan och efter det fungerade kortet överallt.
 

Robert flysas

Moderator
Jag har Metal och min gräns ligger på 28,000 SEK. Den har inte rört sig på ett år. Tar ett hotell inte Amex blir Curve genast svårare att använda om man inte kollar om det går bra att betala hotellet vid två datum. Borde inte gränsen ökas på ? Metal är trots allt deras högsta nivå.
 
  • Gilla
Reactions: A87
Jag har Metal och min gräns ligger på 28,000 SEK. Den har inte rört sig på ett år. Tar ett hotell inte Amex blir Curve genast svårare att använda om man inte kollar om det går bra att betala hotellet vid två datum. Borde inte gränsen ökas på ? Metal är trots allt deras högsta nivå.

Menar du limit för ett enstaka köp?

Jag har GBP 9000 för "Max single purchase", detta är även den limit jag har för "Daily limit". Desa limits ahr varit samma sedan dag 1, och har alltså varken ökat eller sänkts under årens gång. Jag har Curve Black Legancy.
 

Robert flysas

Moderator
Menar du limit för ett enstaka köp?

Jag har GBP 9000 för "Max single purchase", detta är även den limit jag har för "Daily limit". Desa limits ahr varit samma sedan dag 1, och har alltså varken ökat eller sänkts under årens gång. Jag har Curve Black Legancy.

Hej! Nej, det är ett tak per dygn att använda. 24,000 per dygn. Bifogar bild hur det ser ut.

61D890CB-99A8-4937-8E6A-EB39FF9B4DFA.png
 
  • Gilla
Reactions: A87
Toppen