Senaste nytt

Curve betalkort

Samosaguas

Medlem
Vilket naturligtvis är helt ointressant för varje vettig poängjägare! Mycket bättre att fylla på Revolut med Curve Cash pengarna och göra nya köp med sitt vanliga kreditkort som underliggande.
...men om man som jag bara har några pund där så är det ett praktiskt sätt att tömma kontot. Annars har du förstås helt rätt!
 

M.K

Medlem
Ett annat alternativ är att inte bry sig om saldot och bara invänta rätt växlingskurs. Jag ser att jag har ca £15 innestående nu, men väntar alltid till pundet går över 12sek innan överföringarna till Revolut. Då hinner det bli ett belopp som märks av också.

På tal om cashback, är det någon annan som också har Apple som ett av era val? Jag har tyvärr aldrig lyckats aktivera Curve i Appstore vilket är synd även fast cashbacken är sweet i USA med dyra inköp utan påslag. Fort 3-4% i besparing varje gång. :)

Bara hoppas vi får åka dit snart igen med ny klocka lanserad och iphone 12 på gång enligt ryktena.
 
Last edited:

Berglund

Medlem
Får jag fråga hur du tänker, varför är det bättre?

För att det ger poäng.
@Renato rätt svar från @Mattias Holmén ovan.

Om den här tankegången inte är självklar för dig så rekommenderar jag att man avstår ”avancerade upplägg” och istället gör det enkelt för sig. Går något fel i ett ”avancerat upplägg” kan det bli knepigt att reda ut och då riskerar man att förlora mer pengar än vad några poäng kan anses vara värda. Gör det lätt att göra rätt!
 

Renato

Medlem
@Renato rätt svar från @Mattias Holmén ovan.

Om den här tankegången inte är självklar för dig så rekommenderar jag att man avstår ”avancerade upplägg” och istället gör det enkelt för sig. Går något fel i ett ”avancerat upplägg” kan det bli knepigt att reda ut och då riskerar man att förlora mer pengar än vad några poäng kan anses vara värda. Gör det lätt att göra rätt!

Abslout jag förstår dig men jag vill alltid lära mig nya sätt. Sen är jag ny med curve och revolut, därav min fundering.

Menar du om jag skulle fylla min revolut med curve cash så får jag poäng. Men poäng från curve cash back? Vill förstå själva loppet. Hehe har just lärt mig GBIT, och förstått mig på de systemet.
 
Toppen