Covid-19 och Lufthansagruppen

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startet af 011430121, 28 April 2020.

  1. Glenn E

    Glenn E Medlem

    By:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Idag ringde jag Lufthansa första klass service center och hade tänkt lösa in returen eftersom agenten sade i föregående samtal att biljetten inte gick att förlänga efter 4 januari eftersom avresan var avklarad.
    Jag fick frågan om jag ville boka om till i juli som hon hade i sina anteckningar.
    Ja om det går gör jag gärna det sa jag.
    Efter att ha pratat med sin chef ringde hon tillbaka till mig och sa att det går bra bara bokningsklassen är densamma (A) och att jag dessutom kan boka om igen gratis fram till,31 december 2021:)
    Jag fick betala skatteskillnad på 138 kronor:)
    Det blev Swiss via Zürich till Oslo.
    Även om det inte var min mening blev detta en riktigt bra HUACA!:D
     
    zippan, Autonom, henrik l og 9 andre synes godt om dette.
  2. Anna Heijbel

    Anna Heijbel Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hej,
    Undrar från er som fått återbetalde biljetter med Lufthansa, hur länge fick ni vänta på pengarna? Säkert olika, men vore intressant att veta när jag ska börja tjata.......
     
  3. Allt från 2-6 månader. Men det var bokningar från mars till juni. När bokade du och när ställdes det?
     
  4. Anna Heijbel

    Anna Heijbel Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Bokade i juni 2020 och resan ställdes in i Nov 2020.
     
  5. Linmet

    Linmet Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    +6,5% på aktien idag. Någon som förstår varför?
     
  6. 011430121

    011430121 Medlem

    By:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en biljett med Lufthansa till BKK, jag bokade om den innan flyget var inställt och nu är avresan i april, har varit information på Lufthansa hemsida att biljetter som var bokade efter 15 maj 2020 har varit ombokningsbara till och med den 31 januari 2021, idag har de ändrat och biljetterna är ombokningsbara till den 31 maj, men ombokning måste göras innan avresedatum och avresan måste ske senast den 31 dec 2021.
    Bokningen är med Lufthansa ut och de har inte flugit till BKK på länge.
    Hoppas att de kommer att ställa avgången så att jag kan få pengarna tillbaka.
     
  7. Homer

    Homer Medlem

  8. Glenn E

    Glenn E Medlem

    By:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Jaha och nu är avgången med Swiss från Shanghai redan inställd. De har flyg på tisdagar från Shanghai i juli. Lufthansa har ingen första klass då för de flyger men en 747-400.
    Gissar på att biljetten är öppen igen nu och att jag kan boka lite vad som helst om jag vill resa på samma dag och dessutom inte i rabatterad första klass eftersom flyget blev inställt.
    Har sett flyg via Hong Kong , Bangkok och Peking på den dagen eller dagen innan.
     
    jumbooze synes godt om dette.
  9. Kimmen00

    Kimmen00 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
  10. 011430121

    011430121 Medlem

    By:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    Fick ett SMS från SAS att min anslutning till FRA var inställd och jag var ombokad dagen efter med Lufthansa till FRA och även min bokning FRA-BKK var flyttad en dag.
    Kom ett nytt SMS nu att min flygning med SAS från ZRH till ARN var flyttad och nu till dagen efter och nu med LX.
    Swiss hade senare lagt avgången från BKK till ZRH från klockan 13,00 till 22.50 vilket innebar att istället för att anlända ARN klockan 23 på söndag kväll var hemkomsten nu 12,30 på måndagen.
    Oss emellan hade jag hoppats på att denna bokning skulle få någon ändring, vill inte sitta i karantän under hala vistelsen från fredag till söndag i slutet av april.

    Ringde Lufthansa och hamnade hos en dam som jag tror satt i Indien, det lät så på hennes engelska, sa att hon hade hittat en resa med OS samma dag som jag var bokad med Lufthansa, men det fanns inget dagflyg hem på söndagen, jag sa att jag ville ha pengarna tillbaka, då frågade hon om jag inte ville ha en voucher i stället det kunde de erbjuda, jag sa att de har ställt in och ändrat mina flygningarna så enligt EU261/2004 så är jag berättigad till återbetalning. med en lätt suck sa hon att pengarna skulle komma till AMEX inom 7 arbetsdagar.

    En tanke jag fick att de har någon ersättning privat om hen kan få kunden att acceptera att ta en voucher i stället för återbetalning hon var påstridig om att jag skulle ta en voucher.
     
    Sir Karlsson, MTheC, Glenn E og 2 andre synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!
×