Senaste nytt

Covid-19: kan jag flyga Sydney - Arlanda via Doha med Qatar?

micke99

Medlem
Ser att Thai lättat på medical kravet till ett enklare fit to fly intyg, men det hjälper föga när flighterna ut från Australien är cancelled.

Fit to Fly gäller bara Thailändska medborgare. enl. Thai Airways hemsida iaf.

Foreign Nationals entering or transiting Thailand
1. The passengers need to present Health Certificate (Medical Certificate)
certifying that no sickness in the past 14 days and undetectable COVID-19 laboratory result issued within 72 hours prior to departure.
The health certificate should be written in English or Thai.
2. Health insurance/healt policy the showns minimum medical coverage of 100,000 USD in Thailand and covers the COVID-19 Disease.

Thai Nationals Returning to Thailand
1. Thai Nationals are not required to have Health Insurance but they are required to present "Fit to Fly" health certificate.
2. Certifying Letter from Royal Thai Embassy, Thai Consulate Office or Ministry of Foreign Affairs, Kingdom of Thailand.
 

plover

Medlem
hej, tror detta ändrats idag efter ett möte på ambassaden i BKK och Thai myndigheter. se embassy of sweden bangkok på facebook. spelar mindre roll då många inbound TG från asien är cancelled... men bra jobbat av ambassaden tycker jag.
 

Hok

Medlem
Enligt information på Thai Airways hemsida har Thailand idag 24/3 lättat på kraven för transitpassagerare.Lättnaden gäller dock bara till den 31/3.

Coronavirus | Thai Airways Sweden

Uppdaterat 24 mars 2020: Thailändska myndigheter har beslutat att fr.o.m idag 24 mars till 31 mars att lätta på restriktioner som behövs för passagerare i transit. Passagerare behöver inte uppvisa ett provtagningsresultat utan endast ett hälsointyg som intygar att man är frisk nog att resa.
 

plover

Medlem
Yes mkt bra men nu har Thai ställt alla flighter fr Australien till BKK... men öndå bra att det lättat på medical, helt orimligt krav enligt mig
 
Toppen