Senaste nytt

Covid-19: kan jag flyga Sydney - Arlanda via Doha med Qatar?

plover

Medlem
Hej, fattar inte riktigt hur EU inbound begränsningen funkar, hälften av planen på denna rutt verksr ju ändå flyga över påsk, endast transit i DOH, du måste ha en oneard biljett, trodde hela EU var stängt ? Etihad, BA och Thai verkar bokningsbara på expedia. Något jag missat här ?
 

Senator

Moderator
Hej, fattar inte riktigt hur EU inbound begränsningen funkar, hälften av planen på denna rutt verksr ju ändå flyga över påsk, endast transit i DOH, du måste ha en oneard biljett, trodde hela EU var stängt ? Etihad, BA och Thai verkar bokningsbara på expedia. Något jag missat här ?

Kan du snälla ändra din rubrik, utan förkortningar och med en fråga så våra kära medlemmar har en susning vad det här handlar om? Det går att göra i 57min till.

Jag kan inte ens tolka vad du menar.

Mvh,
Moderator
 

danielhog

Medlem
Är läget så att du är i Australien och undrar om du kan flyga till Sverige via Doha?

svar ja, om flyget går. Förutsätter att du är svensk medborgare etc.
 

plover

Medlem
Sorry, såg inte detta med missvisande rubrik förrän nu, men tack för hjälpen att ändra :). det verkar som om qatar flyger även fortsättningsvis men med många inställda flighter. De ser ut inte ut att köra direkt till Arlanda utan till Helsinki från Doha, och där går ju att komma vidare som svensk. Hoppas det inte blir totalt flygstopp vilket jag trodde först...
 

henrik l

Medlem
Det ändrar ju sig snabbt. Jag har en kollega som varit med fru och barn Melbourne sedan slutet av januari och dom skulle flugit tillbaka nästa torsdag via Doha. Nu kunde dom boka om för 5000 kr och flög tillbaka i torsdags. Som sagts är du svenska medborgare så kommer du ju in i Sverige. Frågan är väl när det gå att hitta en flight.
 

plover

Medlem
Vad bra, går ju att boka nytt också via BKK men där är det hälsointyg som gäller, dvs att du är smittfri innan du får gå ombord. detta gäller from idag.
 
Toppen