Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Senator

Moderator
Ikväll klockan 20.00 håller den norska regeringen presskonferens igen. Läget i Norge för tillfälle är allvarligt med högsta antalet sjukhusinläggningar under hela pandemin, trots en relativt hög vaccinationstäckning:
Koronaviruset – Siste nytt – NRK

Norge har för tillfälle den högsta smittspridningen i Europa:
Svår smittspridning i Norge – nya restriktioner väntar | SVT Nyheter

Finns säkert en del Schadenfreude på denna sidan av gränsen. Jag tror vi kommer se nya resekrav i kväll, trots att problemet idag är samhällssmitta och inte importsmitta. Vi ställde in vår resa nu till helgen både då det är bökigt för en helg, samt att min far isolerar sig hemma då han väntar på en bypassoperation, något som framskjuts på grund av både sjukvårdskapacitet (IVA) men också av smittorisker. Så det blir andra julhelgen i följd utan min familj.

Danska myndigheter tror redan nu på onsdag att Omicron tar över:
https://files.ssi.dk/covid19/omikron/statusrapport/rapport-omikronvarianten-12122021-k29d
Skall bli intressant om Danmark också stänger ner gränserna igen.

Just nu är delar av Skandinavien epicentrum för pandemin. Jag skänker en tanke till alla hjältar inom sjukvården som återigen får ta smällen.
 

JAW

Medlem
Kom precis tillbaka efter 1 vecka i Florida och sedan 1 veckas segling i USVI (US Virgin Islands).
Kan klart rekommendera Karibien och USVI om ni söker 25-30 grader i luften och 28 grader i vattnet under kommande helger.
… och ingen byråkrati att ta sig dit eftersom det tillhör USA, bara sedvanlig antigentest. Vi åkte via Miami men det finns många andra flighter till St Thomas (STT) 0E960AD8-E360-4B3E-9A5F-84862C9D60F3.jpeg
 

Lauda 777

Medlem
Vore jäkligt trögt att ställa in en USAtur på grund av att Danmark tar populistiska beslut.

Kommer någon ihåg hur det var sist med transfer genom Kastrup?
 
Toppen