Corona-viruset och hur det påverkar resande

Diskussion i 'Andet' startet af palmen, 4 Februar 2020.

1. Peterb

Peterb Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter på Gardemoen nu för resa vidare till Bergen.
    Innan man gick in genom tullen till inlands-delen hade de byggt upp en station där man gjorde testet. Behövde bara visa leg och så fick man en lapp med en kod för att se resultat senare, behöver alltså inte vänta på plats på resultat. Men kön gick långsamt, så man ska nog skynda sig dit om man har tight transfer.

hco, LarsCph, GOTBound og yderligere 1 synes godt om dette.
  2. pswe

pswe Medlem

Är det självtest eller har de personal som topsar?

3. palmen

palmen Moderator

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    För två år sedan kunde man nog inte ens i vildaste fantasin tro att en tråd som denna skulle skapas och ha över 1M views, och svart 6000 inlägg...

Banbul, anjak, Doctor-X og 4 andre synes godt om dette.
  4. Homer

Homer Medlem

Fanns flera som trodde att Coronakrisen skulle vara över till september...
    dvs. september 2020

Berglund synes godt om dette.
  5. Till sommaren 2020 sades det först.

anjak synes godt om dette.
  6. Peterb

Peterb Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Personal som topsar.
    Dock trevligaste modellen jag fått pröva på, snurrade bara pinnen i yttersta delen av näsan…

brykthed og pswe synes godt om dette.
  7. Brandten

Brandten Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Samma "enkla" test norrmännen utför på gränsen när man kör bilen över också.

8. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Citerar mig själv. Verkligen ingen som råkat ut för att ha behövt boka av en resa med SAS, betald med Amex Elit, och fått ersättning genom försäkringen - trots att SAS erbjuder voucher? Informationen här: https://www.americanexpress.com/content/dam/amex/se/documents/FAQ-reseforsakring-och-coronavirus.pdf tycker jag säger att ingen ersättning betalas ut ifall bolaget erbjuder en "resekredit".

9. pswe

pswe Medlem

Tack! Skönt!

10. GOTBound

GOTBound Medlem

By:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har försökt läsa mig till, även mailat support@entrynorway.no [men inte fått svar än] om vad som gäller för utrikes till utrikes transfer på OSL.
    entrynorway.no [registreringssidan] står det så här "After completing the registration, you will receive a receipt, which you will show to the police at the border control."

Utrikes till utrikes så passeras ingen border control och således bör ingen för-registrering och dokumentation av denna krävas, dock är bör inget jag vill luta mig mot när det gäller flygande under nuvarande situation i Europa.

Är det någon som passerat utrikes-utrikes på OSL i närtid som kan dela med sig av upplevelsen?

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!