Corona-viruset och hur det påverkar resande

Diskussion i 'Andet' startet af palmen, 4 Februar 2020.

1. Shoreline

Shoreline Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Giltighetstiden är 180 dagar från och med 1 oktober, åtminstone för vaccinationsbevis.

mackan33, GOTBound og NotRyan synes godt om dette.
  2. FF#1

FF#1 Medlem

By:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    011430121 og Cristoffer Cedergren synes godt om dette.
  3. Apisto

Apisto Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förstår jag det rätt här att så länge man är fullt vaccinerad [à 14 dagar sedan] (och inte ska plocka med sig mer än en av sina ungar??) så är det inga problem att komma in från Sverige?

4. Fredrik

Fredrik Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Apisto synes godt om dette.
  5. Maja

Maja Medlem

By:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Har du något tips om vilken leverantör man skulle anlita som turist fre-sön? Funderar just på om jag ska avboka vår resa 26-28/11, (fått nya flygtider som är klart sämre), eller om vi bara ska köra för att äntligen komma iväg utanför tomtgränsen i princip. :eek::D

Vi bor på Hilton London Bankside isf om det kan hjälpa till i vägledningen av vilket ställe som är bäst att ta sett till pris och möjlighet att hämta proverna/lämna.

6. Hachans

Hachans Medlem

Jag har inte koll på London då jag köpte i Skottland som bara har en leverantör.

Kör på en som skickar kitet till hotellet så du kan hämta det till incheckning. Sen gör du proverna på en tidpunkt som är förenligt med instruktionerna i brevet och dina (typ en dag då brevlådorna töms). Registrera alla koder och skicka iväg det. Det är nog det absolut enklaste sättet om du inte bokar test på Heathrow och får det ur världen vid ankomst.

Maja synes godt om dette.
  7. Tomas E

Tomas E Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    I och med att det räcker med antigentester från 24 okt går det att beställa sådana som man utför själv, d.v.s. inget behov av att skicka in något prov och vänta på resultat. Man verifierar online genom att bl.a. ta en bild på provplattan, som har en Q.R.-kod för att koppla provplattan till just din beställning. Sedan mailas ett testintyg till dig.
    En aktör med sådana tester är Chronomics, som har British Airways-rabatt och bra betyg. Jag har använt dem för det nu avskaffade "pre-arrival"-testet och tyckte det funkade bra.
    Dock skulle jag förvänta mig att marknaden för den här typen av test kommer att vara "i rörelse" kommande veckor, med betydligt fler aktörer som erbjuder just denna typ av test, så det är nog lite tidigt att redan ge tips om bästa leverantör.

igelkotten, Maja og GOTBound synes godt om dette.
  8. GOTBound

GOTBound Medlem

By:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har använt Expresstest, de har en site på LHR T2 vilket var smidigt för mig som bodde på olika hotell och inte vågade chansa på att gör-det-själv kittet skulle komma fram rätt dag till rätt hotell.
    Expresstest saluför antigen för £35, oklart dock om det är onsite eller hemleverans. Antigen är bokningsbara från den 22/10.

Maja og 011430121 synes godt om dette.
  9. 011430121

011430121 Medlem

By:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    Erik M og Golfkillen synes godt om dette.
  10. FF#1

FF#1 Medlem

By:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja så tolkar jag det

Apisto synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!