Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

GOTBound

Medlem
När jag tar det hela ett steg lite längre: laminerat Reseintyg [antigen] och vaccinationsbevis.
60C5013E-2BE0-4070-8735-36540F72F779.jpeg


Jag visste att jag någon gång skulle få användning för lamineringsmaskinen.
Enkelt att hitta dokumenten i datorväskan vid behov, ingen plastficka eller mappar att böka omkring med samt ingen risk att de går sönder.

Säkerligen helt i onödan då jag är pre clearad i VeriFLY appen samt har kunnat checka in online och erhållit boardingcard.
 

Canadien

Medlem
Javisst, men ens kompisar i IATA kanske inte blir så glada om man inte följer rekommendationerna.
Inrikes Sverige bör de väl inte ha några synpunkter på? Jag kan förstå att man kan behöva normalisera sig mot de andra på utrikesflyg, på samma sätt som att man kanske inte serverar alkohol på en lufthansaflight på väg till Kuwait. Nåja, bara att bita vidare i det sura tyget och maska på.

(Vet att tygmask inte är OK på flygen)
 

Hachans

Medlem
Inrikes Sverige bör de väl inte ha några synpunkter på? Jag kan förstå att man kan behöva normalisera sig mot de andra på utrikesflyg, på samma sätt som att man kanske inte serverar alkohol på en lufthansaflight på väg till Kuwait. Nåja, bara att bita vidare i det sura tyget och maska på.

(Vet att tygmask inte är OK på flygen)

Det kan mycket väl vara så att exempelvis att andra flygbolag inte vill ta emot resenärer som varit masklösa på en anslutningsflight inrikes.

Jag skulle tro att det är någon sådan princip som styr, eftersom flygbolag som AirLeap som inte har några anslutningar inte har maskkrav ombord.
 

mha321

Medlem
Inrikes Sverige bör de väl inte ha några synpunkter på? Jag kan förstå att man kan behöva normalisera sig mot de andra på utrikesflyg, på samma sätt som att man kanske inte serverar alkohol på en lufthansaflight på väg till Kuwait. Nåja, bara att bita vidare i det sura tyget och maska på.

(Vet att tygmask inte är OK på flygen)
Det skulle ju garanterat också leda till ännu mer förvirring i budskapet om sas skulle kräva det på vissa flyg men inte andra. Folk har ju svårt nog att förstå det nu...
 
Toppen