Corona-viruset och hur det påverkar resande

Diskussion i 'Andet' startet af palmen, 4 Februar 2020.

1. Dawes

Dawes Medlem

By:
    Sundsvall
    Land:
    Sverige Sverige
    Vid direktresa hem är det inget extra som krävs.

2. 011430121

011430121 Medlem

By:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
  3. trekker

trekker Medlem

Tomas E, Mr Basic, 011430121 og 2 andre synes godt om dette.
  4. Tog färja mellan Helsingborg och Helsingör häromdagen. På danska sidan gällde det att visa vaccinbevis eller covidbevis. Men på svenska sidan ingen kontroll :)

Rasmus_1 og aruba1 synes godt om dette.
  5. trekker

trekker Medlem

Nu verkar det klart,från och med måndag får EU medborgare komma in i UK om de är fullvaccinerade.

FF#1, NyfikenGrau og GOTBound synes godt om dette.
  6. 1. Det gäller preliminärt bara England som jag förstår det?

It is not yet known whether other UK nations will adopt the same changes. Earlier, Scottish First Minister Nicola Sturgeon said talks on travel were taking place between the four nations.

Welsh First Minister Mark Drakeford said Wales would reflect the changes, subject to more information about how approved jabs would be verified.

2. Trots att man slipper karantän blir det knappast som att resa som vanligt vad det verkar:

• Travellers will still take a pre-departure test, and a PCR test on or before day two after arrival
    Covid: No quarantine for fully jabbed US and EU travellers to England - BBC News

Ping synes godt om dette.
  7. trekker

trekker Medlem

Stämmer, fel av mig. Men jag har svårt att se hur de ska kontrollera det i Skottland t ex om du anländer med en inrikesflight från London, eller kommer med tåget eller med bil.

NyfikenGrau synes godt om dette.
  8. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då blir inge UK på länge då.. Test innan samt efter anländning trots fullvaxad? Nej tack.

jerixon, Canadien, Jonas C og 4 andre synes godt om dette.
  9. Jo jag håller med dig fullständigt. Dessutom står det PCR efter ankomst, inget snabbt och skonsamt antigen. Nej tack som sagt, finns numera tillräckligt många länder att åka till som inte kräver något alls av fullt vaccinerade.

Kimmen00, M.K og Fredrik synes godt om dette.
  10. Fredrik

Fredrik Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller på sätt och vis med er men jag föredrar att tänka på detta som ett steg i rätt riktning. Det gör det också lättare för den som faktiskt behöver åka dit.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!