Corona-viruset och hur det påverkar resande

Diskussion i 'Andet' startet af palmen, 4 Februar 2020.

1. NotRyan

NotRyan Medlem

Bara för att ytterligare poängtera det ni säger...
    FB_IMG_1607199486875-1.jpg

hco, palmen, MartinH og 17 andre synes godt om dette.
  2. Jag är i Norrbotten och norr om Luleå är det verkligen nästan helt tomt på turister här. Jag har funderat lite på varför. Antagligen för att det länge var rött på ECDC-kartan och fortfarande inte är grönt för alla. Finnarna och norskarna håller sig till Västerbotten hör jag. De internationella midnattssols-turisterna, från USA och Asien, har inte hittat tillbaka än och svenskarna åker hellre söder ut eller fjällvandrar. Eller? Såg dock ett par MC-killar från Nederländerna idag. Är nog mer safe här för dem än hemma :)

Ricci synes godt om dette.
  3. Ricci

Ricci Medlem

By:
    CPH/Skåne
    Land:
    Sverige Sverige
    Drar till LLA på lördag och kör en road trip söderut. Efter min tågresa från Köln-Düsseldorf i torsdags (med typ japansk infösning metod) pga översvämningarna så är jag glad att jag är fullt vaccinerad.

marbe166, Cristoffer Cedergren og 011430121 synes godt om dette.
  4. Söder om Luleå var det smockat. Jag försökte äta lunch i Byske eller Piteå (Västerbotten) men det var fullt överallt.

Norr om Haparanda; mötte inte en husbil eller husvagn på 45 km.

Ricci synes godt om dette.
  5. Piteå är Norrbotten.

Johan Gott, Karlssonskan, Mr Basic og 2 andre synes godt om dette.
  6. Attans

7. Fredde_G

Fredde_G Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    När det kommer till tester hit eller dit, när jag var i Colombia i februari så testade jag mig innan avfärd PCR test och antikroppstest(negativt), efter 5 dagar i Colombia så testades jag igen för att få komma in på en resort(negativt). Man tog feber på en när man gick in på restaurang eller i en butik hela tiden(ingen feber). Mitt under resan…KÄNDE MIG LITE RISIG OCH HADE HUVUDVÄRK EN KVÄLL. Allt bra på morgonen igen.
    Kommer hem efter 2 veckor, gör 2st PCR tester(båda negativa).
    Efter ytterligare en vecka gör jag en antikroppstest, har antikroppar.

Glenn E og jerixon synes godt om dette.
  8. Mr Basic

Mr Basic Medlem

By:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Du kanske haft det (och tillfrisknat) innan avresa till Colombia?

Edit. Missade att du gjort antikroppstest innan :oops:

9. Hachans

Hachans Medlem

Antagligen varit sjuk hemma med milda symptom då som så många andra. Antigentest är ju inte ett antikroppstest.

Antar det var antigentest som menades, antikroppstest är ju inte särskilt användbart för resor.

10. Maldiverna?
    Har en resa till Hawaii bokad i Augusti som lutar åt att ställas in pga vi inte kommer in i USA. Har en plan B att åka till Malaga/Estepona där vi har tillgång till lägenhet. Men funderar även på Maldiverna. Vad är status för inresa där just nu? Vi är 4 pax med 2 doser vaccin. Kanske finns länk för detta redan men ej hittat något..

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!