Corona-viruset och hur det påverkar resande

Diskussion i 'Andet' startet af palmen, 4 Februar 2020.

1. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då ingen vet exakt hur länge vaccinet verkar så är det väl så att länder "safe:ar" med 6 månader, visar det sig att det räcker 12 månader, eller, med gudarnas försyn, många år så kommer nog reglementet anpassas, de som öppnar nu är ändå länder som har en stor turismindustri, uppenbarligen behöver inte änder som Australien och NZ turister i samma utsträckning då de låter Closed-skylten hänga kvar medan de lutar sig tillbaka och har smittspridningen under kontroll inom länderna.

Jag tror vi får hoppas på lite Europa-resande nu i sommar och vinter, sen kanske under andra halvan av 2022 så börjar vi återgå till mer normala möjligheter att resa, förutsatt att smittspridningen går ned worldwide.

tågnörd synes godt om dette.
  2. direktörnSE

direktörnSE Medlem

By:
    Fjollträsk
    Land:
    Sverige Sverige
    Nu öppnar Stockholm en ny grupp, 1971 eller tidigare kan vaccinera sig, så där anslöt en stor skala vänner. Själv får jag vänta lite till. Men det är ju nu ketchupen ska ut ur flaskan och nu händer det.

Jag siktade på att tidigast ha fått en dos vaccin lagom till midsommar, nu kanske vi är fullt vaccinerade i Juni. Detta tillsammans med ett fint intyg i min smartphone känner vi att nog ska det bli resa av i år. Hoppas vi ser samma i alla regioner.

De bilder som delas här om smittspridning är ju tyvärr missvisande, det beror helt på vilka du testar och hur många tester du gör.
    Delar istället en bild på vaccinering. Sverige ger sig inte, vi vaccinerar bland de bästa i EU

Screenshot 2021-05-10 at 19.49.48.png
    Jag har följt Covid slaviskt i 16 månader, satt på Phuket's flygplats när jag för första gången läste om utbrottet i Kina, det var i Januari 2019 och då, och där kändes det väldigt nära inpå med tanke på hur många kineser som semestrar i Thailand. Men nu vänder det.
    Börsen går åt helvete, men jag bryr mig inte. Det finns hopp nu. Vad är ett år av 80. Ska nog ta en wirre tror jag.

Thomasn, chazzie og John Rambo synes godt om dette.
  3. Januari 2019? Det verkar som att du kanske tagit en whiskey för mycket.... ;)

El0, Jönsson, palmen og 3 andre synes godt om dette.
  4. direktörnSE

direktörnSE Medlem

By:
    Fjollträsk
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för din fina och omtänksamma kommentar visst är det härligt med sån omtanke här

Delayed og LarsCph synes godt om dette.
  5. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    - Börsen går bra, du har satsat på fel aktier
    - Ja det finns hopp nu, två sprutor tagna
    - Ett år av 80 när man är 70+ är jäkligt mycket
    - Wirren hänger jag med på, fast det är bättre med en GT nu när värmen kommer.

El0, Delayed og 011430121 synes godt om dette.
  6. I am glad to be at your service! :)

7. richard87

richard87 Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Var kan man hitta en sammanställning på länder som ej kräver PCR-test utan nöjer sig med antigen eller annan billig och snabb typ (eller inget testkrav alls)?

Karlssonskan, Mattias Holmén og Brandten synes godt om dette.
  8. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Börsen åt h-e??
    Då är det nog inte bara en wirre för mycket.. Börsen går som tåget. :D:D

El0, Jönsson, igelkotten og 2 andre synes godt om dette.
  9. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

By:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Mattias Holmén synes godt om dette.
  10. Bamse35

Bamse35 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har också hållt ögonen öppna för det. Här har du en bra lista.
    Countries Reopening Their Borders For Tourism: The Complete List - Travel Off Path

Problemet är ju att man oftast flyger via hubbar som FRA och Tyskland kräver test, även vid transit.
    Så man måste hitta länder som inte kräver test vid transit och sen vidare till destinationen. Senast jag kollade så är det typ 6-7 länder som inte kräver något test.

John Rambo og richard87 synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!