Corona-viruset och hur det påverkar resande

Diskussion i 'Andet' startet af palmen, 4 Februar 2020.

1. Fredde18

Fredde18 Medlem

By:
    Norrköping
    Land:
    Sverige Sverige
    Ta för givet tror jag inte vi kan göra. Ännu. Viruset kan ju följa med barnen så ett negativt test kan nog krävas i vissa fall. Men ju längre tiden går och pandemin ebbar ut så kommer kanske vissa ”gröna” länder sinsemellan tillåta resor för exempelvis barn som du beskriver.
    Jag har inte hört att något är klart i någon riktning ännu.

2. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Barnen kommer troligen avkrävas negativt PCR-test. Flera länder i EU kräver det iaf (just nu)..

3. igelkotten

igelkotten Medlem

By:
    London
    Nu är jag inte expert här alls, men tror inte antingen-test visar tidigare infektion. Jag vet folk som använder sig av antigentest inför resor för att visa att de inte är smittade, som haft covid innan. Antigentest är även det som används på min arbetsplats om man kommer in, och det funkar ju inte om den visar positivt för även de som tidigare haft covid men tillfrisknat.

GOTBound synes godt om dette.
  4. direktörnSE

direktörnSE Medlem

By:
    Fjollträsk
    Land:
    Sverige Sverige
    som jag skrev i min kommentar ovan. i så fall är det ju ingen större idé att vi vaccinerar i överhuvudtaget. Informationen måste vara fel eller har översatts fel. Allt annat är orimligt.

5. Hachans

Hachans Medlem

Tror att Gotbound blandade ihop antigen och antikroppstest bara!

igelkotten synes godt om dette.
  6. bvs

bvs Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Mattias Holmén synes godt om dette.
  7. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu har jag också läst några italienska källor och jag instämmer i @Palazzi s analys. Jag tolkar det som att man får ett pass med en giltighetstid på 6 månader efter att den sista dosen (normalt 2 doser) tagits. Jag antar att det är någon sorts försiktighetsprincip och att det mycket väl kan ändras framöver när kunskapsläget förändras, så man t.ex. ger längre giltighetstid.

Palazzi synes godt om dette.
  8. direktörnSE

direktörnSE Medlem

By:
    Fjollträsk
    Land:
    Sverige Sverige
    Intressant att diskussionen som handlade om inresa till Italien nu handlar om utresa

9. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det börjar ljusna lite. Klar skillnad från förra veckan, även om just Sverige fortfarande är mörkrött.

0BCB9CD7-B32B-4428-9C71-70FFAD510580.png

Cristoffer Cedergren synes godt om dette.
  10. Linmet

Linmet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    vi lever på hoppet....

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!